Summa sidvisningar

torsdag 15 februari 2018

Januari 2018

Det nya året började med lite sjukdom. Lukas var hemma någon dag för kraftig hosta och jag själv var så yr i huvudet en dag att jag fick stanna hemma från jobbet. Som tur var så var vi snart på benen igen. En dag tog jag med barnen till kyrkogården för att leka lite och spela Pokemon. Kul att leka vid dammen där.


Alfons fick inviga sina nya Barcelonalakan, fast Lukas var snabb med att krypa ner i sängen och provligga.


En helg kom Sara och Alice från Ytterby och hälsade på oss. Det kändes precis som förr. Vi lagade mat ihop och käkade lunch. Sedan gick vi till en ny lekpark där barnen fick leka i ett piratskepp.


Det var fint väder, men kallt! Vi blev snart fikasugna och gick hem igen. Alice leker så bra med både Alfons och Lukas trots att vi inte ses så ofta numera.

Alfons tappade ännu en tand och har nu tre gluggar.


En eftermiddag tog jag med barnen till en lekpark nära Jungfruplatsen. Där hade vi inte varit på jättelänge så det tyckte de var kul. De ville inte gå hem!


Jag fick mitt förtsa ex-raidpass vilket är enda sättet att fånga den legendariska Mewtwo. Jag lyckades också fånga den så det var kul! Alfons och Lukas var med på raiden, men de fick inte slåss eller kasta när det var en sådan viktig raid!


Vi har kollat på Ture Sventons julkalender som gick på TV när jag var liten. Ture Sventon älskar ju semlor, eller temlor som han säger. Barnen ville gärna prova detta, men de tyckte inte det var så jättegott.


En helg var vi julgransplundring på Mölndals Energi. Det var verkligen en rolig och påkostad familjetillställning som jag kan rekommendera för alla barnfamiljer. Vi hade med vår julgran som vi lämnade. Här kollar barnen på den stora lyftkranen eller vad det är för något.


Barnen fick prova att sitta i en jättestor grävmaskin.




Det bjöds på både korv med bröd, fika och fiskdamm. Väldigt generöst! När Alfons bet i en bulle blev hans tand jättelös och jag hjälpte honom att dra ut den. Nu har han 4 gluggar på en och samma gång.


Barnen fick prova på ponnyridning också.


Det fanns också en hoppborg och man fick gå på en rundtur i värmeverket, men det hann vi inte med. Efter julgransplundringen åkte vi till O´Leary´s och åt söndagslunch med mormor, morfar och morbror Petter.

Här är tandlöse Alfons på väg hem från Marie en dag.


Lukas målar med vattenfärger.


Så här fint blev det.

Lite snö kom det i januari.


Killarna pysslar hos Marie.



Lukas leker mamma, pappa, barn.



Lukas pusslar.


När snön smälte blev Maries gård alldeles översvämmad och vatten är ju alltid roligt. Killarna lekte att de fiskade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar