Summa sidvisningar

fredag 29 maj 2009

Halva praktiken avklarad

Härligt med fredag! Färska räkor i kylen och en liten skvätt whiskey kvar i flaskan, hehe. Nu har jag gjort halva praktiken, dvs 4 veckor. Tiden har gått rätt fort och jag tycker det är roligt att jobba med det här. Skönt att inte behöva ha ångest inför jobbet som jag hade ibland när jag jobbade med städning. Det är verkligen skönt att slippa ta i andras skit! Har dock börjat våndas lite inför sommarjobbet. Ångrar lite att jag tog det jobbet. De vill att jag ska gå bredvid en vecka innan jag ska börja, men jag hinner ju inte det. Frågade om jag kunde ta sista praktikveckan där och det tyckte de på praktiken var okej, men skolan skulle givetvis motsätta sig. De verkar gilla att leka Gud. Och jag tänker bara inte åka dit på min semester. Tänker njuta till fullo av mina 3 veckor, så det så. Sommarjobbet får gå som det går.

Har gått på akupunktur 6 gånger nu och ryggen är väl lite bättre, men det onda är fortfarande kvar. Det kommer nog sluta med att jag får gå till en riktig läkare. Tror inte akupunkturen kommer "bota" mig. Det underlättar nog bara lite.

Löpningen går i alla fall jävligt bra! Är så otroligt nöjd med mig själv att jag har kommit igång så bra. Igår sprang jag en runda som är nästan 4 km och det kändes helt okej. Fick gå lite, men sprang det mesta i alla fall.

Golfen verkar också ha kommit på rätt köl igen. Nötte en del på Gullbergsbro förra veckan eftersom vi hade tävling på söndagen och det gav resultat. På tävlingen gick jag 35, 32, 35. Jättenöjd med resultatet trots att jag bara blev 3:a av 5 damer. Sandra och Malin är ju rätt grymma så det gör inte så ont att få stryk av dem, hehe.

I fredags var jag på favvorestaurangen Mañana med Lolla, Johan och Annelie. Tyvärr fick jag ont i magen precis när vi kom dit, så jag vågade inte äta så mycket som jag hade tänkt. Det gick i alla fall över efter en stund, så jag beställde 2 tapas och 1 efterrätt. Mycket gott! Är redan sugen på att gå dit igen. Vågade inte prova insekterna/dadlarna den här gången heller, men nästa gång, då jävlar!

Så har man varit på Liseberg för andra gången i år också. Drog dit ett gäng från golfen i lördags och körde 5-kamp. Det var jag, Pontan, Kroppen och Reine mot familjen Josefsson-Lundberg. Tyvärr var Kroppen råsämst på det mesta så vi fick duktigt med stryk. Själv briljerade jag dock! Jag och Reine kom i mål samtidigt på Tankracet så det blev delad seger och sen fick jag pris i Golfslaget också!

Har börjat involvera mig i planeringen för RM också. Vi ska ju ordna RiksMästerskap, dvs SM för oldtimers under min semester och jag har lovat att engagera mig i sekretariatet. Det kan nog bli trevligt. Tränade lite under helgens tävling och det gick lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar