Summa sidvisningar

onsdag 10 juni 2009

Betong-DM

Förkylningen blev som tur var inte speciellt långdragen och redan på fredagen gick jag till "jobbet" igen. Var dock hängig hela dagen och ångrade att jag hade gått dit. Efter jobbet ville jag helst krypa ner i bingen, men var lite stressad över helgens tävling så vi åkte ut till Askim och tränade igenom banorna. Det kändes bra.

På lördagen tillbringade jag nästan hela dagen i Askim och tränade med Martin och Torgny. Träningen gick som smort och jag som förr haft 30 som personbästa på betong fick till ett riktigt kanonvarv och fick nytt personbästa på 27! Även de andra varven gick bra, tror inte jag gick över 34. Hade tänkt träffa några i klassen på kvällen, men kände mig fortfarande lite hängig så det blev en lugn hemmakväll i stället.

På söndagen var det då dax för DM på betong. Tyvärr var vi bara 2 damer som deltog, jag och Linda från Göteborg. Våran klass blev dock rafflande jämn! Jag började med ett 34-varv och hon med ett 33-varv. Andra varvet gick jag 33 och tog in 4 slag, så ledde alltså med 3. Tredje varvet blev det grus i maskineriet, jag gjorde bland annat 4 på en bana med 2 puttmissar. Pinsamt! 36 blev det och jag tappade 2 slag. Ledde med 1 ynka slag inför sista varvet. Linda storspelade och plockade slag efter slag. När det var 3 banor kvar låg jag under med 3 slag =(. Tänkte dock inte ge mig för även jag spelade ganska hyfsat och hade ett bra varv på gång. På bana 16 puttmissar Linda och gör 3 och jag gör 2, så då skiljer det bara 2 slag. Sen spikar jag bana 17 och plockar in ytterligare 1 slag och är nu bara 1 slag efter och bana 18 är en sån bana där det kan hända lite. Linda börjar på bana 18 och gör en tvåa, så nu behöver jag "bara" spika för att gå jämt och få spela sudden. Lite nervös är jag, men jag sätter en klockren spik! Sudden! På bana 1 slår vi båda halvkassa slag och får 2. På bana 2 slår jag ett riktigt dåligt slag men det blir en tvåa och även Linda sätter den på 2. På bana 3 är Linda riktigt nära en spik, men bollen viker undan i sista stund och det blir 2. Jag slår ett bra slag och bollen går rätt i kopp! Segern är min! Tycker det är väldigt roligt med så jämna tävlingar och det är alltid spännande att spela sudden. Känns också skönt att ha tagit mig tillbaka i en tävling som såg ut att vara förlorad. Är också väldigt nöjd med spelet och nu har jag återigen betongranking och även Sverigeranking. Liggar rankad 8 i Sverige och 12 på betong.

Martin, Anton, jag och Linda
Distriktsmästarna från Gullbergsbro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar