Summa sidvisningar

söndag 28 juni 2009

Redo för semester

Nu var det längesedan jag bloggade. Kan ju börja med att uppdatera min hälsa. Nu har jag gått 8 gånger på akupunktur. Det känns bättre i ryggen, men det känns ändå som om ursprunget till smärtan sitter kvar. Får ge det två gånger till, sen får jag gå vidare med det. Har också fått tummen ur och sökt hjälp för min krånglande mage. Fick tipset att testa mot gluten så det håller jag på med just nu. Ska äta glutenfri mat i 14 dagar och sedan chocka magen med gluten och se om jag får ont. Har ätit glutenfritt i 12 dagar nu och det är lite jobbigt men inte så farligt. Har dock haft ont i magen 2 dagar så jag är lite skeptisk till det hela, men vi får se på tisdag.



Vad det gäller midsommarafton så tillbringades hela helgen med minigolf. Både jag och Pontan spelade Askims årliga midsommartävling på betong. Hade ju fått bra träning på DM som nyligen gick på samma anläggning. Nu var vi bara tre damer, men jag storspelade verkligen och vann överlägset (med cirka 15 slag). Satte även nytt personbästa tre gånger under helgen. Började på lördagen med vad som skulle bli mitt sämsta varv, 35. Följde sedan upp med personbästa 30 och ledde klassen. Sedan fortsatte tävlingen dagen därpå och då började jag med ett 29-varv (nytt personbästa) och sedan 27 (återigen nytt personbästa). Sista varvet blev 31. Jag var jättenöjd med tävlingen (min bästa klart bästa betongtävling hittills) och det var ju inte helt fel att vinna lite cash heller (500 spänn). Även Pontan storspelade och segrade i herrklassen i avgörande sudden. Min nästa tävling blir SM i Kungälv vecka 28.





Järngänget från Gullbergsbro

Har nu avslutat min praktikperiod på Lindome Vårdcentral där jag har varit i 8 veckor. Det har varit en bra och lärorik tid, men nu ska det bli underbart med SEMESTER! 3 härliga veckor att se fram emot. Vi började semestern med att åka upp till Värmland. Har tillbringat helgen med att sola, bada och slappa i värmen. Äntligen har Sverige kommit upp i Elinvänlig temperatur och igår vågade jag mig i vattnet för första gången i år. Har också lärt känna en ny liten kompis här uppe, papillonen Tim som har varit här på visit i helgen. En helt underbar liten jycke. Han är 9 år men springer ändå som en liten tätting fram och tillbaka bara man säger ordet "bada". Nu har han dock åkt hem så de närmaste dagarna får jag återuppta kontakten med mina kattkompisar Findus och Sussi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar