Summa sidvisningar

söndag 5 juli 2009

Lata dagar

Nu är jag åter hemma i Mölndal efter 5 härliga semesterdagar i Värmland. Vi har, som övriga Sverige, haft kanonväder varje dag. Har tillbringat dagarna med att bada, sola, slappa och spela lite poker. Det har varit sköna, lata dagar. En dag var jag och Pontan i Töcksfors på en shoppingrunda. (Vi åker alltid dit när vi är i Värmland). Den här gången gick det dock lite klent med shoppingen för jag shoppade bara ett par shorts och en cd-skiva med musik från Fame Factory som vi kom över billigt. Väldigt bra musik faktiskt. Här är en av mina absoluta favoritlåtar från FF:

http://www.youtube.com/watch?v=yhHOgcFTHAw

En dag åkte vi till Dröback i Norge. Det var en mysig liten hamnstad som påminde lite om Strömstad, fast mindre. Där hade de bl a ett tomtehus som sålde en massa julsaker mitt i sommaren! Vi badade i den iskalla Oslofjorden (18 grader), men det var allt bättre i sjön Lelången i Värmland (24 grader).

Pontan vid Lelången


Kom hem i onsdags och då orkade vi inte göra så mycket annat än att kolla på film. Hyrde "Australia" med Nicole Kidman (min favorit) som vi länge tänkt se. Filmen var bra, men lång. Somnade ifrån den, men såg färdigt den dagen efter. Får väl 3 eller 4 i betyg.


Väl hemma var jag fortfarande sugen på att sola och bada så torsdagen tillbringades på Askimsbadet (21 grader, riktigt varmt för att va Askim). Fredagen tillbringades i Delsjön tillsammans med Lolla. Där var riktigt varmt och skönt i vattnet och lite fräschare än Askim, tycker jag nog.


Igår var jag på Gullbergsbro och förberedde lite inför O-SM som börjar på måndag. Fick lite panik att jag inte varit i Kungälv och tränat som jag tänkt, så jag åkte dit en snabbis och led i hettan. Hela anläggningen ligger i princip i gassande sol så jag hoppas det inte kommer vara så varmt på SM. Tränade på filten och det gick överlag bra. Ser verkligen fram emot att spela SM i år. Jag är så taggad!

Nallissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar