Summa sidvisningar

måndag 3 augusti 2009

Mitt första kombi-SM

Nu var det som vanligt väldigt längesen jag bloggade, så har hunnit hända en hel del. Efter min sköna, lata semestervecka så följde två väldigt intensiva golfveckor. Vecka 28 arrangerade Gullbergsbro SM för oldtimers och jag skötte sekretariatet tillsammans med Fuskarn och Lars. Bortsett från en hel del datastrul så löpte tävlingarna på relativt smärtfritt och de flesta verkade vara nöjda med arrangemanget. Själv lärde jag mig en hel del om hur man sköter en tävling. Är lite sugen på att gå tävlingsledarutbildning till hösten, men frågan är om jag tar på mig för mycket då. Under O-SM-veckan hann jag i alla fall med två besök på Liseberg. På måndagen var jag på allsången med Lolla och Annelie. Det var oväntat bra, mycket bättre än Skansen tycker jag. Sara Dawn Finer var också väldigt bra live. Hon körde så klart ”Moving on” och även sin andra melodifestivallåt ”I remember love” som jag gillar så mycket. På onsdagen var jag också Liseberg med Ponti, Fuskarn och Bernie. Fuskarn blev glad som ett barn när han vann en gigantisk Kexchoklad på ett hjul. Vi kollade även in Carl-Einar Häckners show som var riktigt bra. Han är verkligen som roligast när han flippar ur totalt.

O-SM avslutades på fredagen och redan på lördagen var det dags att sätta igång med egen SM-träning. Jag och Linda bestämde oss för att träna och åka ihop vilket var väldigt bra. Första träningsdagen var Ponti med och hjälpte oss lite på eb:n, vilket var bra. Det var bara att mala igenom båda anläggningarna. Tråkig träning, men lika bra att börja från grunden. På söndagen var det sjukt mycket folk överallt. Att gå ett träningsvarv på eb:n tog 2 timmar. Hann bara gå ett filtvarv som blev högt, 38. Bestämde oss för att satsa på kvällsträning på måndagen. Det visade sig vara en riktigt bra idé för alla började droppa av vid 18-tiden och man fick hela anläggningen för sig själv. Gick två eb-varv som blev höga 25-27 och ett riktigt bra filtvarv – 30. Fjärde och sista träningsdagen malde vi varv: 21-30-21 på eb:n, väldigt ojämnt, men två bra varv i alla fall. 37-34-31 på filten, kändes jämnare och ungefär vad jag kunde förvänta mig på tävlingen.

Natten före SM skulle börja var jag nervös, laddad och uppvarvad vilket resulterade i ca 1 timmes sömn. Var helt färdig på morgonen när man skulle upp kl 6. Ingen bra början. Första dagen skulle vi spela tre varv och jag fick börja på eb:n. Vädret var bra. Var skitnervös första varvet som började dåligt, men när nervositeten började lägga sig spelade jag bättre och gick 24 – helt okej. När jag gick ut på filten var jag också lite nervös. Jag fick till ett bra varv på 33. Sista varvet blev 20 på eb:n! Årsbästa på eb. Efter dag 1 låg jag delad 4 vilket verkligen var över förväntan. Var jättenöjd med spelet. Jag, Linda och Bernie ställde också upp i damlagklassen och det visade sig att vi ledde med över 20 slag efter första dagen. Den som vann damlagklassen skulle få en plats i Europacupen i höst.


Andra dagen var jag i alla fall mer utvilad och mindre spänd. Började på filten med ett bra varv – 34. Därefter gick jag 21 på eb:n. Sista filtvarvet vet jag inte vad som hände. Började med en spik på bana 1, men sedan gick allting utför. Gjorde 3 fyror och 4 treor på ett och samma varv. Försökte hela tiden spika och komma tillbaka men lyckades aldrig få ner varvet. Det blev ett kolsvart 41-varv. Tappade många placeringar på det varvet. Var lite deppigt att åka hem, men vi ledde i alla fall fortfarande damlagklassen, hade t o m utökat ledningen under dagen.


På fredagen skulle lagtävlingen avgöras och mina päron skulle också komma och titta och heja på mig när jag spelade. Dagen började i kaos då bilen fått punktering, så jag fick ringa Linda om skjuts och sedan fick Ponti köra mig dit. Vi kom trots allt upp i någorlunda tid så vi hann slå lite innan det började. Jag började starkt på eb:n med ett 22-varv. Päronen kom lagom till filtvarvet och de fick se mig spela in ett fint 32-varv. Det var roligt att de var där och kollade. Efter 9 spelade varv stod det klart att vårt damlag vunnit platsen i Europacupen! Så nu bär det av till Vanuz i Lichtenstein i oktober. Det blir spännande! Det var prisutdelning där vi fick guldplaketter, blommor och en hel kartong med kakor från Göteborgskex! Perfekt pris för mig. Efter dessa 9 varv var det också kval där 12 spelare gick vidare. Jag låg 8:a så jag fick fortsätta spela. Vi skulle nu köra ett kombivarv dvs 36 banor på raken. Jag fick börja på bana 3 på eb:n. Det var ruskigt jobbigt att spela kombivarv och det var också fruktansvärt varmt och man var helt slut. Kämpade på så gott jag kunde i alla fall och det blev 24 på eb:n och 33 på filten. Slutade på 9:e plats med bra snitt på framför allt eb:n, men även ganska bra på filten. Jag var jättenöjd med spelet trots att jag missade finalen (6 gick till final). På kvällen firade jag lagguldet med Ponti, mor och far med tapasmiddag på La Sombrita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar