Summa sidvisningar

måndag 10 augusti 2009

Nallissa recenserar Madonnas Sticky Sweet Tour Ullevi 8/8

Så har ännu en vecka gått och det återstår bara en ynka vecka av sommarjobbet. Sedan börjar plugget igen. Jag tycker fortfarande att psykiatrikliniken är en väldigt trevlig arbetsplats och jag har lärt mig jättemycket under de här tre veckorna. Det känns lite tråkigt att det snart är över, men det ska bli skönt med lite kortare dagar och att slippa pendla så långt varje dag.

Veckan som gått har varit en ganska lugn vecka. Har inte gjort så mycket annat än att jobba, men i helgen har det hänt lite mer. Började med lite fredagsmys med Pontan och vi kalasade på kräftor. Det var riktigt gott, trots att de var frysta. Lördagen tillbringades i Tuve där vi tränade filt inför Tuve-cupen som går av stapeln om två veckor. Jag vann ju förra året så jag måste så klart försvara min titel i år!

På kvällen var det dags för Madonna! Jag hade bestämt mig för att bjuda med Lolla då Ponti varit lite tveksam tidigare. Det var roligt att se och höra Madonna live, men jag var lite besviken på tre grejer: 1. Hon kom inte förrän 21:45 fast det stod 20:00 på biljetten. 2. Hon hade gjort om många av de gamla låtarna så de lät som någon slags radioremix och man kunde knappt sjunga med i dem. 3. När hon var färdig så bara gick hon utan att köra något extranummer. Tror aldrig jag har varit med om det tidigare på en konsert. Hon körde dock några nummer som var riktigt bra, så sammantaget så tycker jag det var en okej konsert, men hade väntat mig en kanonkväll. Här kommer i alla fall låtlistan med Nallissa-kommentarer:

Candy Shop
+++
Hade inte hört den låten förut, men tyckte den var ganska bra.

Beat goes on
++
Den här kände jag inte heller igen. Tyckte den var lite tråkig.

Human Nature
+
Kände inte igen låten och jag kommer inte ens ihåg den, så den var nog dålig.

Vogue
+++
Jag gillar Vogue, men det blev inget ös. Publiken var inte med.
http://www.youtube.com/watch?v=4HF6pP8egWo&feature=related

Into the groove
+++
Samma som ovan.

Holiday
+++
Samma som ovan. Det blev dock lite ös när de körde lite Michael Jackson-remix mitt i låten.
http://www.youtube.com/watch?v=VR0c50aL_d4&feature=related

Dress you up
++
Jag gillar egentligen låten, men med all tung bas, så tycker jag knappt man hörde texten.

She’s not me
++
Hade aldrig hört låten innan. Lite konstig show.

Music
++++
En av mina favoriter. Den här låten passade att köras med stort arrangemang.
http://www.youtube.com/watch?v=eswgyoj9wsk&feature=related

Devil wouldn’t recognize you
++
Dålig låt, men lite mystiskt och udda framträdande.

Spanish lesson
++
Tråkig låt som jag inte kunde.

Miles away
+++
Helt okej låt.

La isla bonita
++
En av mina favoritlåtar, som man knappt kände igen =(

Doli doli
+
Dålig pausunderhållning som inte ens var pausunderhållning. Madonna var kvar på scen (?)
Varför?

You must love me
+++++
Den bästa låten på hela showen. En av mina favoriter från Evita. Fattar inte att alla tidningar gav den dåligt betyg, då det äntligen blev lite samspel mellan M och publiken, samt en väldigt fin stämning i arenan.
http://www.youtube.com/watch?v=HodwbqW6YE4&feature=related

4 minutes
++++
Bra låt som passade in i showen och som hon körde i orginalskick.

Like a prayer
+++
Helt okej.

Frozen
++
Åh, vilken besvikelse! Jag som älskar den här låten och så kan hon inte ens sjunga mer än mmm i refrängen!

Ray of light
++++
Äntligen lite ös och publiktändning.
http://www.youtube.com/watch?v=VmiPIXJ665c&feature=related

Give it 2 me
++++
Riktigt bra drag även i denna sista låt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar