Summa sidvisningar

torsdag 6 augusti 2009

Bröllopsförberedelser

Den här sommaren har gått i en rasande takt och saker som legat långt fram i tiden börjar faktiskt närma sig med stormsteg. I onsdags var jag och Lolla hos Sandra och bestämde vad vi ska ha för håruppsättningar och smink till bröllopet. Måste boka in ett frisörbesök med klippning och färgning cirka en vecka före bröllopet. Håret ska bli chokladbrunt! I lördags var jag på Freeport och fick tag i ett par skor för 300 kr på Scorett Outlet. Det blir vita pumps med en liten klack, precis som jag hade tänkt. Jag måste även köpa en vit sjal och en vit aftonväska.

I torsdags var jag och Pontan på middag hos Karin och det var som vanligt både gott och trevligt. Även Arne var där och jag blev också kompis med jack russel-tjejen Amelia som Arne är daghusse till. Söt var hon!



I fredags var jag och Ponti på middag och spelkväll hos Lolla, Johan och Dumle. Det var en väldigt trevlig kväll som ackompanjerades av U2:s spelning på Ullevi som hördes ända hem till dem. Det var kul att träffa Dumlebebisen igen och se att han hade blivit lite större. Han var fortfarande väldigt ullig och hade mohikanfrisyr, så han kommer nog att bli sådan även som vuxen, hihi. Vi spelade Rappakalja och jag var jättesämst. Det är verkligen inte min grej, men ändå skoj.

Lördagen tillbringades i ryggläge i trädgården i Varberg. Var helt slut efter arbetsveckan och en sen fredagkväll, så det var skönt att bara slappa. På kvällen var det dags för Margitas examensfest som vi var med på hela familjen. Det blev väldigt god grillmat och trevligt sällskap.




På söndagen var det riktigt fint väder för första gången på länge. Ponti och jag bestämde oss för att gå en MOS-runda i Slottsskogen och vi utmanade ena halvan av Familjen, dvs Gaisarn och Anton. Det gick faktiskt mycket bättre än förra gången (tävlingen då jag gick 71) och jag gick runt på 59 slag. Lärde mig att putta med lite bättre tempo. Det är puttarna som är svårast. Pontus vann på 52, sen kom jag på 59, Gaisarn på 62 och Anton på 64. Jag var rätt nöjd med resultatet, men för att ha en chans i biltävlingen så måste jag nog ner ytterligare 10 slag, så det gäller att träna mer. Slappade hela eftermiddagen och på kvällen hyrde vi en film som var en ren chansning, Young, single & angry. Den var väl sådär.


På måndagen var regnet tillbaka igen och jag som så länge sett fram emot att se Arja Saijonmaa live på Liseberg gav vika och tillbringade i stället kvällen på Heaven 23 med Lolla och Annelie. Räkmackan där var precis lika god som ryktet säger! Hann i alla fall hem för att följa Arja från tv-soffan och hon var så klart grym. Hela allsången var bra den här gången med massa schlagers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar