Summa sidvisningar

tisdag 4 augusti 2009

Sommarjobbet

Efter SM var det bara att landa och ta en ordentlig sovmorgon för att sedan turista i min egen stad. Päronen var på minisemester i stan så Ponti och jag följde med dem till Röhsska muséet. Det var väl inte världens roligaste muséeum, men vad gör man inte för päronen? I alla fall så hade de en avdelning med nostalgiprylar från 60-talet och framåt och det var allt lite kul att se. Sedan blev det lunch på Picasso. Körde stenhårt med tapas även idag. Tapas is the shit! Sedan skulle päronen åka hem och jag och Pontan tillbringade kvällen på Liseberg tillsammans med Familjen. Det blev som vanligt en hård femkamp som slutade i nederlag och tandagnisslan för mitt lag. Jag sög. Fast jag hade lite tur och vann en godispåse på daimhjulet.


Söndagen tillbringades på Gullbergsbro där vi körde stenhårt med eb-träning inför stundande KM. Jag var röten på de banorna och gick inte ett enda grönt varv trots 6 försök. Varven resulterade i allt mellan 25 och 31.




På måndagen var det bara att ställa väckarklockan igen för jag skulle påbörja mitt sommarjobb på Psykiatri – Östra Sjukhuset. Lite jobbigt att gå upp kl 6 och resa i en timme för att komma till jobbet, men annars trivs jag bra på arbetsplatsen. Det är ett helt annat tempo än på vårdcentralen där man skrev så det glödde. Här är det lite mer ojämnt tempo. Vissa dagar är det mycket lugnt och andra dagar har man mer att göra. Men mig passar det bra att ha det lite glidigt ibland. Första veckan blev dock ganska intensiv eftersom jag då var under upplärning av den ordinarie läkarsekreteraren. Hon försökte lära mig allt på 4 dagar vilket inte gick, men mycket hann jag lära mig i alla fall! Psykiatrin är verkligen en egen liten värld inom vården. Det är rätt annorlunda på många sätt, men väldigt intressant. Har även en del klasskompisar som sommarjobbar på Östra. Nu har jag jobbat här i två veckor, varav jag varit själv en vecka. Som tur är finns det läkarsekreterare på andra avdelningar som jag kan ringa om jag behöver hjälp vilket sker några gånger varje dag. Men än så länge har allting flutit på bra.



Trots att jag varit ganska trött på kvällarna nu när jag har arbetat har jag hunnit med att vara lite social också. Jag kom på att jag inte varit på bio på flera månader, så det rådde jag bot på och gick tre gånger inom loppet av en vecka. Var på Ice Age 3 i 3d med Lolla och Annelie förra veckan. Den var jätterolig och kul att se i 3d också. I helgen var jag på bio i Varberg med Putte, Margita och Margitas päron och såg The proposal. Den var också bra och lite rolig, men väldigt förutsägbar. I tisdags var jag på Johan Falk-filmen med Ponti. Den var verkligen jättebra. Har inte gillat de tidigare filmerna så mycket så jag blev positivt överraskad. Nu är jag sugen på att se Brüno samt rånarfilmen med Johnny Depp.


Har också varit på after work på Excet med några från klassen. Det var väldigt trevligt att träffa dem igen, det var ju ett bra tag sen sist. Ser faktiskt fram emot att börja skolan, mest för att få träffa alla och även för att det kommer bli skönt med lite kortare dagar. Tycker allt heltid är lite tungt även med ett trevligt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar