Summa sidvisningar

söndag 22 november 2009

Seriespel i Akalla

Vecka 36

Denna vecka fortsatte skolarbetet i rätt lugn takt. På onsdagen var jag hemma hos Annelie och gjorde en ”scrapbook” från Louise möhippa som vi tänkte ge henne i bröllopspresent. Det var riktigt roligt att pyssla lite och boken blev väldigt fin om jag får säga det själv.

På fredagen skolkade jag från skolan av en viktig anledning: Seriespel! Eftersom vi skulle åka ur serien hur det än gick hade vi valt att köra en budgetvariant den här gången. Vi åkte utan reserv och tog bara två hotellnätter i stället för tre som är ordinarie. Detta innebar att vi fick gå upp i gryningen för att åka till Stockholm. Laget bestod av mig, Torgny, Lars, Bernie och Fuskarn samt att vi hade med oss Pontan som coach. Resan upp gick i ett rasande tempo eftersom jag sov nästan hela resan. Det var skönt. Vi hade således eftermiddagen på oss att träna in banorna som kändes rätt svåra. Jag hade framförallt problem med långgolfen som inte gick i av sig själv och man var tvungen att putta jättelöst i green vilket inte är min medicin. Vi hann gå ett träningsvarv och det blev 33 för mig. När vi skulle gå ut andra varvet började det regna så då åkte vi till hotellet. Vi bodde på ett riktigt fint Scandichotell. Jag delade rum med Pontan och Lars och det var väldigt bra för i rummet fanns det två olika rum så jag fick sova själv och slapp höra dem snarka.

Lördag och dags för debut i division 1 för mig! Jag var helt lugn inför första matchen vilket var skönt. Första matchen mötte vi Malmö, det laget som vi borde slå. Jag började med en dålig runda på 37 och torskade med 4 slag mot min motståndare. Matchen blev fruktansvärt tajt och spännande in i det sista och vi lyckades vinna med 2 slags marginal! Resultat 183.

Andra matchen mötte vi Sjöviken som ledde serien. Nu var man beredd på storstryk, men spelade faktiskt lite bättre den här matchen och hängde med dem ganska länge. Gick in 172 och förlorade bara med 3 slag. Själv gick jag 32 och besegrade min motståndare (trevlige Leif Nilsson) med 2 slag.

Tredje matchen mötte vi Åstorp. Här blev det ytterligare en spännande och jämn match som vi dessvärre förlorade med 1 ynka slag! Vi gick ändå 174, vår bästa match hittills. Jag gick 33.

Fjärde matchen mötte vi Skoghall. Nu spelade vi ännu bättre, 165 blev resultatet. Detta räckte dock inte för att slå värmlänningarna utan vi fick pisk med 4 slag. Jag storspelade faktiskt i den här matchen och slog min motståndare med 3 slag. Själv gick jag 28!

Eftersom det skulle bli dåligt väder på söndagen beslöt man att vi skulle spela fem matcher på lördagen och endast två på söndagen. En bra idé tyckte jag, även om man var trött sista matchen. Denna match blev det derby mellan oss och Tuve Tigers! Tyvärr blev det kollektiv kollaps i vårt lag och de storspelade så vi blev pinsamt överkörda med 20 slag. 178 gick vi med 3 svarta varv i laget. Jag gick 36 och fick stryk med 4 av Jens och förlorade därmed även vårt interna Hallandsmästerskap.Efter denna match var det skönt att åka till hotellet och återhämta sig efter en god middag på en restaurang på Akalla Torg. Kvällen tillbringades bl a med frågesport.

Nästa dag var det dags att ta nya tag. Första matchen mötte vi skånelaget Linjen. Tyvärr satt det dåliga spelet i och även denna match slutade med storstryk, 23 slags skillnad. Vi gick 176. Jag gick återigen 36 och fick stryk med 5 av min skånske motståndare som ändå var rätt rolig att gå med.

Sista matchen mötte vi Jönköping och nu fick vi till spelet riktigt bra. Vi gick 165, men fick ändå stryk med 6, men det kändes helt ok. Jag avslutade med ett bra varv, 31, och fick oavgjort mot min motståndare Göran Widlert. Endast 2 poäng denna helg, men jag tyckte att vi ändå varit nära i många matcher. Hade vi satsat som vi brukar göra på seriespelsomgångarna och åkt upp en dag tidigare samt haft en reserv med oss så tror jag att vi hade kunnat ta fler poäng och hållt oss kvar. Som det var nu skulle vi åka ut hur det än gick i och med att förstalaget ska ner i division 1 nästa år. Själv kände jag mig nöjd med helgen och spelet och vi hade haft en jätterolig helg med god lagstämning och det är ju också viktigt att ha roligt när man spelar =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar