Summa sidvisningar

fredag 1 januari 2010

Bröllop

Vecka 37
Denna vecka gällde det att förbereda sig för helgens stora event. Nämligen Louises och Johans bröllop. Jag började på måndagen med ett besök på frisörskolan där jag klippte mig och färgade håret chokladbrunt. Blev väldigt nöjd med färgen, dock inte med klippningen! Men det märkte jag inte förrän senare...

På onsdagen var jag ledig så då tog jag en tur till Varberg och gjorde bl a en linskontroll hos min optiker. Funderar starkt på att byta till en optiker i Göteborg nästa gång jag behöver gå på kontroll. På kvällen var det slutspel på onsdagstävlingarna på Göteborg BGK som inte är mina favoritbanor. Det gick dåligt, 41-46.

På torsdagen var jag och Pontus i Slottsskogen och tränade lite på MOS-banorna då det började dra ihop sig till den stora finalen med en bil som förstapris. Jag lyckades inte få ordning på MOS:et den här gången heller utan det blev ett 60-varv. I och för sig bättre än sist, men långt ifrån bra.

På fredagen var jag i skolan och skrev en terminologitenta som gick lysande (som vanligt).

På lördagen var det dags för bröllopet! Jag fick gå upp ganska tidigt, för jag och bruden hade tid kl 9 hos frisör och sminkös. När jag kom till frisören och skulle få mitt hår fixat upptäckte hon att mitt hår var fruktansvärt ojämnt klippt. Det skiljde cirka 10 cm mellan olika partier i håret och vissa delar av håret hade de helt enkelt struntat i att klippa. Det var nog sista gången jag klippte mig på frisörskolan. Mitt hår blev i alla fall fixat och fint och Louise fick en fantastisk håruppsättning. Det tog rätt lång tid hos frissan och sen åkte vi hem till dem och åt och bytte om. Därefter var det dags för fotografering. Det var lite kallt, men ganska bra väder så det gick bra. Jag var rätt nervös för själva vigselakten då jag inte varit på något kyrkbröllop förut, men allt gick jättebra och jag lyckades med nöd och näppe hålla tårarna tillbaka några gånger. Festen efteråt var jättetrevlig och det var framför allt många underhållande tal. Maten var också jättegod, så det blev en toppenkväll som avslutades med lite dans.




Jag, Louise, Johan och Magnus utanför Örgryte kyrka





Dagen efter bröllopet var det dags att fira min födelsedag (1 dag i förskott). Mamma, pappa, Petter och Margita kom på besök och efter presentutdelningen begav vi oss till min favoritrestaurang Mañana där vi avnjöt en superb tapasmiddag. Det var roligt att jag äntligen fick tillfälle att ta med dem dit, så mycket som jag har pratat om den restaurangen. Det blev en väldigt trevlig eftermiddag/kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar