Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2010

En fullspäckad vecka

Vecka 42

Denna vecka inleddes med en fika på Ljungans café med Lolla och Annelie. Det är tydligen ett skitgammalt café som har funnits sen 60-talet eller något. Egentligen gillar jag inte det stället så mycket. Tycker det känns lite kalt och de har inga bekväma möbler och inte så mycket fika att välja på. Idag hittade jag i alla fall en god kaka och sällskapet var ju trevligt som vanligt =)

På tisdagen fyllde mamma 55 år. Ponta var ledig så vi åkte ner en sväng till Varberg efter skolan och gratulerade henne. Vi firade med supergoda räkmackor och fika.





På onsdagen var jag ledig och eftersom Karin var utomlands så hade jag fri tillgång till hennes bil den här veckan. Jag bestämde mig för att ta en tur till Alelyckan på egen hand. Jag tränade i gymmet (tredje gympasset) och efteråt gick jag ett varv på golfen. Det gick hyfsat, 33.

På fredagen hade vi tenta i ekonomi. Tentan handlade om bokföring som jag tycker är riktigt intressant och det kändes riktigt bra. Efter tentan gick jag till Kafé Vanilj och lunchade med Emmy, Laura, Suzanne, Jenny och Elena för att fira att vi hade gjort den sista tentan för i år. På eftermiddagen var det återigen gymträning och bangolfträning i Alelyckan.






Lördagen blev fullspäckad med aktiviteter. Åkte till Vänersborg med Ponta för att träna inför morgondagens mix-tävling. Träningen gick sådär. Gick tre varv som blev 24, 26 och 21. Det är lite svårare med mix än att spela individuellt, tycker jag. På kvällen åkte vi hem och Ponta körde mig hem till min klasskompis Rebecka där vi skulle ha klassfest. Jag hade inte kunnat bestämma mig för om jag skulle tävla eller gå på festen, så till slut beslutade jag att göra båda delarna, men gå hem tidigt från festen för att orka upp på söndagen. Festen var jättetrevlig. Vi tävlade och hittade på lekar. Det kändes riktigt tråkigt att bryta upp tidigt, men när Carin skulle gå hem vid 22.30 så slog jag följe med henne. Tyvärr var det ett helvete att ta sig från Partille till Mölndal med kollektivtrafiken. Var inte hemma förrän 12.




Jag, Linda, Anna och några till leker "Lappleken".



På söndagen var jag astrött, men orkade i alla fall upp och kom iväg till Vänersborg. Tyvärr gick spelet fruktansvärt dåligt. Först skulle man gå varsitt individuellt varv. Jag gick 30 och Ponta 27. Har inte gått svart på rätt länge, så det kändes tungt. Sen var det två mixvarv och det gick också dåligt, 29 och 26. Sen fick Ponta till ett fint 21-varv individuellt, men jag gick 25. De sista två mixvarven blev 26 och 23. Vilken katastroftävling! Bara 2 gröna varv av 8. Jag behöver väl inte säga att vi var lång ifrån att få pris? I fortsättningen ska jag inte försöka göra två saker samma helg, utan hellre välja bort tävlingen om jag ska gå på fest, eller tvärtom. Kände mig inte fokuserad på den här tävlingen och det kan ha berott på sömnbrist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar