Summa sidvisningar

torsdag 14 januari 2010

Lasse for the world!

Vecka 44

På måndagen var det dags att gå ut på min andra praktikperiod. Den här gången hade jag blivit placerad på Geriatrik på Sahlgrenska Sjukhuset. Eftersom jag hade haft helt andra önskemål var jag lite negativ till Geriatriken, men jag fick i alla fall bra arbetstider (8.30-15.30), så det kändes som plåster på såren. Min handledare verkade snäll och min första dag gick bra. Jag fick även träffa chefen för läkarsekreterarna och hon frågade direkt om jag ville sommarjobba på Geriatriken. Jag vågade dock inte lova något, så jag sa att jag inte visste. Man kanske kan ha tur och få fast jobb innan sommaren.

På tisdagskvällen var jag i Alelyckan och spelade kvällstävling. Det gick inget vidare, 34-39.

På fredagen var jag hemma hos Annelie för att fira hennes födelsedag. Det blev en mysig kväll med en massa goda kakor och trevligt sällskap.

På lördagen var det dags för Winnerbäck-konsert! Lillebror kom upp till Göteborg och vi bjöd honom på middag innan konserten. Sen hämtade Annelie upp oss och så gick vi tre på konserten. Lasse var underbar som vanligt. Han körde ungefär hälften av låtarna från nya plattan ”Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen”. Han varvade som vanligt med en hel del gammalt, tyvärr inte så mycket från Daugava. Det är omöjligt att säga vilka nummer som var bäst, han var överlag väldigt bra och den här gången vågade han mixtra lite med låtarna vilket jag tycker är kul som är så inlyssnad på dem. En mycket bra konsert!

På söndagen hade vi lite lagträning i Alelyckan inför nästa helgs seriespel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar