Summa sidvisningar

söndag 31 januari 2010

Fjärde LIA-veckan

Vecka 47

Min fjärde LIA-vecka. Denna vecka var jag tillbaka på Sahlgrenska igen och det var jag glad över. Tycker det är lite jobbigt att vara på Högsbo. Dels så tar det längre tid att ta sig dit och så ligger det så offside. Det finns inte ens en lunchrestaurang där ute. Den här veckan var jag på den vanliga avdelningen på Sahlgrenska, så det var bra. Lärde mig inte så mycket nytt den här veckan. De skulle ha fått en ny version av Melior, men som vanligt på SU så blir saker och ting försenade.

På tisdagen försökte jag mig på Poängjakten i Alelyckan igen. Det gick inte alls bra. Jag gick 36-39.

På onsdagen var det så dags för det årliga fruktade besöket hos tandläkaren. Jag är alltid nervös och rädd att jag ska få ett chockbesked, som jag fick en gång när jag plötsligt hade 14 hål i tänderna. Den här gången skulle jag gå till en ny tandläkare, en kompis på golfen. Han var faktiskt väldigt bra. Det gjorde knappt ont alls att slipa bort tandsten och han fick bort den fula kaffefläcken som jag haft på ena framtanden så nu kan jag le på kort igen =). Det bästa av allt var att jag inte hade några hål. Skönt!

På fredagen passade jag på att luncha med en kompis som jag jobbat ihop med på Psyk under sommaren. Hon hade börjat jobba på Kardiologen på Sahlgrenska. Det var jättekul att träffa henne igen och vi hade mycket att prata om. Det är väldigt trevligt att praktisera på Sahlgrenska just därför att man träffar på många vänner och bekanta där, eftersom det är så stort. På kvällen var jag och Ponta och tränade lite i Askimshallen. Har inte riktigt hittat spelet där än och jag gick ett 26-varv.


Eftersom Ponta skulle jobba helgen passade jag på att ta en tur till Varberg. Jag tog tåget dit på lördagen och spenderade förmiddagen på stan. Hade tänkt shoppa lite för lite pengar jag vunnit på poker, men jag hittade inget jag ville ha. Sen var jag och pappa på Zorba och åt souvlakigrillspett och tsatziki. Gott!

På söndagen var jag på tupperwareparty hos Margita. Det var faktiskt riktigt kul. Hittade en massa saker jag ville ha, men jag köpte bara en grej eftersom det var ganska dyrt. Blev dock sugen på att ha ett eget tupperwareparty så jag ska försöka få till ett sånt under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar