Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2010

Jul på Liseberg

Vecka 48

Min femte LIA-vecka. Skönt att ha klarat av halva LIA-perioden! Den här veckan fick jag vara på en palliativ avdelning på Sahlgrenska med en läkarsekreterare som hette Jeanette. Det blev en omvälvande vecka. Det var ganska annorlunda på den här avdelningen mot den andra jag varit på. Det var en del andra arbetsuppgifter, bl a hjälpte man sjuksköterskorna med allt administrativt arbete rörande den dagliga provtagningen på patienterna. Epikriserna här var också mycket mer omfattande. Trots det var det en hel del dötid på dagarna så det kunde bli lite långtråkigt ibland. Jag tyckte det var ganska jobbigt att se, höra och skriva om så svårt sjuka patienter. De flesta hade cancer i nästan hela kroppen och visste att de aldrig skulle bli friska. En del var bara 40-50 år. Jag hade nog inte orkat med att jobba i den här miljön någon längre tid, men det var nog nyttigt att få pröva på det. En annan sak med praktiken är jag börjar bli lite trött på att hoppa runt och att behöva presentera mig för en massa nya människor och att vara den nya i lunchrummet. Jag orkar snart inte lära känna fler personer. Hade helst velat vara på en och samma avdelning hela LIA-perioden. Visst lär man sig mycket på att vara på många ställen, men jag är nog en person som vill vara på ett och samma ställe och lära känna de som jobbar där. Hoppas att det blir så nästa LIA-period.

På tisdagen var det hockeymatch i Scandinavium, Frölunda – HåVe! Jag var där med Ponta, pappa, Putte och Margita. Det var riktigt roligt för HåVe spelade ut Frölunda totalt och vann med 3-0.

På onsdagen var jag med på kvällstävling i Askimshallen. För en gångs skull gick det riktigt bra två varv, 24-24, men sista varvet ballade det ur och blev ett 30-varv.

På torsdagen var jag och klippte mig hos frisören på Sahlgrenska. Jag tyckte det var smidigt att klippa mig där och så vågade jag inte ta Frisörskolan eftersom det blev så dåligt sist. Jag hade även tänkt göra en drastisk förändring, klippa mig kort och göra slingor. Jag hade med mig en bild på Mia Michaels som har såååå snygg frisyr och jag visade den för frisören och sa att hon skulle klippa mig så. Tyvärr så trodde inte frisören att den frisyren skulle bli bra på mig. Hon var väldigt osäker, så då vågade jag inte ta risken, utan jag bara klippte topparna och luggen som vanligt. Tråkigt =(

På fredagen lunchade jag med min kompis Anna igen. Den här gången hälsade jag på henne på Kardiologen. Det var trevligt. På eftermiddagen kom min lärare Marianne på det obligatoriska LIA-besöket. Det var bara trevligt att träffa henne och det fungerar ju väldigt bra på LIA-platsen och även med handledaren, så jag hade inget att klaga på förutom att det blev lite splittrat att vara på så många ställen.

På lördagen var jag och Ponta och tränade i Askimshallen. Jag började med ett 30-varv och sedan ett 24-varv. Det är alltid så att man går något högt varv där inne. Får alltid någon trea och då blir det dyrt. Men det är väl bara att fortsätta träna så kommer väl de bra resultaten så småningom. På kvällen var jag på jul på Liseberg med Familjen, Henrik, Katarina och två barn som de passade. Det var väldigt mysigt på Liseberg, som vanligt.



Även söndagen ägnades åt golfträning. Var i Alelyckan och tränade och jag gick ett 32-varv. Tränade även på gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar