Summa sidvisningar

tisdag 2 februari 2010

Seriespel, omgång 2

Vecka 49

Vecka 49 blev ingen bra vecka för mig. Jag praktiserade på Sahlgrenska och jag och Eva-Lena hade hand om två avdelningar denna vecka eftersom det var personalbrist på Högsbo. På måndagen skulle jag ha fikat med Lolla och Annelie, men fick ställa in detta p g a huvudvärk.

På tisdagen mådde jag bättre och var på LIA:n, men gjorden inget speciellt på kvällen.

På onsdagen var jag också på LIA:n och jag passade på att luncha med Emmy som praktiserade på Onkologen. Vi diskuterade lite idéer till examensarbetet som vi ska skriva tillsammans.

På torsdagen mådde jag ganska dåligt redan på förmiddagen. Försökte ändå va på praktiken. På eftermiddagen skulle vi gå på ett intressant föredrag om jämlik vård. Redan innan vi gick in på föredraget kände jag att magen var i uppror och jag blev tvungen att lämna föredraget efter typ en kvart. Fick rusa till toaletten och sen åkte jag hem. Magen var elak hela dagen och även på natten. På fredagen mådde jag fortfarande skit så jag stannade hemma från LIA:n.

På lördagen skulle vi spela seriespel i Vänersborg. I laget var jag, Ponta, Luggen, Linda, Roger, Lorentz och coachen Staffan. Jag kände mig fortfarande inte bra, men åkte med dit i alla fall. Vi gick ett träningsvarv innan tävlingen började och det gick bra – 23. Vi började med att möta Uddevalla. Eftersom jag mådde dåligt stod jag över första matchen, men de andra skötta sig fint och vi vann med 3 slag. Sen var det dags för Laxen. Jag gick in och spelade, men det gick inget vidare. Jag gick 26 och fick stryk av Pierre som jag mötte med 2 slag. Det blev en jämn match som var spännande in i det sista och den slutade oavgjort. Nästa match stod jag över och vi mötte Askim. De andra spelade bra och vi vann med 7 slag. Sista matchen fick jag gå in och spela och det kändes bra att få en chans till efter mitt 26-varv. Vi mötte Göteborg och det blev en fruktansvärt jämn match. Det slutade som tur var med att vi vann med 1 slag! Jag lyckades gå 24 i alla fall och det kändes okej.

På söndagen mådde jag lite bättre och det visade sig också i mitt spel. Första matchen mötte vi Trollhättan. Jag gick in ett fint 22-varv och slog min motståndare Monica med 6. Vi vann matchen med 15 slag. Sen mötte vi Kungälv. Trots att jag gick 20 (!) så räckte det inte för att slå dem utan vi förlorade med 2 slag. Sista matchen mötte vi Tuve. Jag gick ytterligare ett bra varv, 21, och vi vann matchen med 9 slag. Efter den här omgången ledde vi serien, 3 poäng före Göteborg och Kungälv. På kvällen hade jag och Ponta lite filmmys och vi hyrde ”Wallander – Läckan” som var en bra film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar