Summa sidvisningar

onsdag 13 januari 2010

Filmvecka

Vecka 43

Denna vecka inleddes med ett biobesök på måndagskvällen. Jag, Annelie och två kompisar till henne gick och såg den svenska filmen ”Prinsessa”. Det var en ganska bra och lite annorlunda film. Både komisk och sorglig om vartannat. Filmen får en trea i betyg.

På onsdagen var jag ledig från skolan. Jag bestämde mig för att åka till den nya eb-hallen i Askim och träna. Jag hade fått speltips från Gädda så jag åkte dit på eftermiddagen och tränade in banorna så gott det nu gick. De var ganska svåra, tyckte jag. På kvällen var det tävling som jag var med på. Det gick rätt hyfsat för att vara första gången: 24-26-26. Framför allt var det kul att ha fått en innehall med eb-banor att träna i på vintern.

På torsdagen hade vi filmkväll hemma för att fira att skolan slutat för i år. Vi hyrde Johan Falk – Leo Gaut. Den var bra, får en stark trea i betyg. Måste säga att jag bara älskar skådisen som spelar Frank Wagner. Vet inte vad han heter, men bra är han. (Och inte tråkig att titta på heller).

Hade en ledig dag på fredagen och jag var duktig och åkte till Alelyckan. Körde hårt i gymmet och sen spelade jag lite golf. Gick ett varv på 32.

På lördagen var jag och Ponta i Askimshallen och tränade eb. Gick ett dåligt varv på 27, men jag måste ändå säga att det var en riktigt bra träning. Tränade jättemycket på skärskruven på salton och jag började se små framsteg. Det kanske inte är omöjligt att lära sig skärskruva ändå… Kan jag lära mig det så skulle det underlätta mycket för mig i mitt spel på alla underlag. Mitt mål med den här innesäsongen är att lära mig skärskruva (inte behärska den, men kunna få till den). Hoppas jag kan nå det målet. På kvällen var vi bjudna till Henrik och Catarina på middag tillsammans med Lärarn, Linda och Reine. Det blev en väldigt trevlig kväll i Partille med god mat och dryck och mycket bangolfsnack!


Söndagen blev väldigt lugn då vi var trötta efter en sen kväll. Var ute och gick en promenad och hyrde Wallander – Prästen. Som alla Wallander-filmer var även denna mycket bra!

5 kommentarer:

  1. Det finns många Johan Falk filmer att se: http://akas.imdb.com/character/ch0024253/

    Skådespelaren heter Joel Kinnaman som du gillar. ;)

    SvaraRadera
  2. I dessa filmer kan du se honom oxå!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Joel_Kinnaman

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen, Bejjb! Har sett alla Johan Falk-filmerna. De är verkligen bra! Men nu har jag lite fler filmer med honom som jag kan se. Kommer dock inte ihåg honom från Arn. Han kanske hade en liten roll där. Gissa om jag är sugen på Snabba cash!

    SvaraRadera
  4. Johan vill se Snabba cash så snart som möjliget. Vi kanske kan gå alla fyra?

    SvaraRadera
  5. Ja, det vore kul! Vi kanske kan styra upp något i morgon när vi träffas?

    SvaraRadera