Summa sidvisningar

söndag 17 januari 2010

Seriespel, omgång 1

Vecka 45

Min andra LIA-vecka. Egentligen skulle jag ha varit på Högsbo Sjukhus den här veckan, men eftersom hon som skulle ha hand om mig där var sjuk så fick jag vara kvar på Sahlgrenska. Däremot fick jag vara en dag hos chefen för läkarsekreterarna och två dagar hos verksamhetsassistenterna. När jag var hos chefen fick jag vara med på en halvdag med ett föredrag (som handlade om bajs, hehe). Den första verksamhetsassistenten var jättetrevlig. Hos henne fick jag bl a jobba med ett personaladministrativt program och lägga in ledighet och sådant. Den andra verksamhetsassistenten hade inte så mycket att visa mig så hos henne var det lite långtråkigt. Dock en helt okej vecka på praktiken.

På tisdagen var jag med på poängjakt i Alelyckan. Tyvärr fick jag inte till spelet den här gången heller. Det blev 37-32.

På onsdagen hade jag besök av cockerspanieln Dumle. Det var första gången han var hos mig och i början var han lite ledsen, men sen blev han gladare. Det är så mysigt att ha hundbesök. Jag skulle så gärna vilja ha en hund, men det verkar aldrig komma något bra tillfälle. Det får väl bli när man blir pensionär…

På fredagen var jag en sväng i Alelyckan och tränade lite filt inför helgens seriespel. Gick ett hyfsat varv på 33.

På lördagen var det så dags för seriespel, första omgången inomhus. Laget bestod av mig, Ponta, Torgny, Lorentz, Kari och Luggen. Jag fick stå över första matchen vilket var lite tråkigt. Andra matchen fick jag dock chans att spela och då gick jag in och gick ett 30-varv! Spelade även tredje matchen och då gick allting som på räls och jag slog personligt rekord på filt med 25 slag! Riktigt roligt! Dessutom vann vi dagens tre matcher.

På söndagen fortsatte seriespelet. Tyvärr så började dagen dåligt för mig. Hade riktigt ont i magen, men jag spelade ändå. Vet inte om det berodde på magen, men jag gick ett riktigt dåligt varv, 40 =(. Tyvärr blev det grus i maskineriet för fler i laget och vi fick stryk mot Tuve. Efter denna matchen stod jag över två matcher i rad, men de spelade bra och vann dessa. Sista matchen gick jag in och spelade och då gick det bra igen – 29. Vi vann även denna match. 12 poäng av 14 möjliga var bra nog för att leda serien efter första omgången, 2 poäng före Tuve, Göteborg och Kungälv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar