Summa sidvisningar

söndag 3 januari 2010

MOS-final

Vecka 38

Denna vecka inleddes med att jag på måndagen fyllde 28 år. Detta firades med ett besök på Ortopedhuset där jag hade lyckats få en tid just denna dag. Jag hade haft ont i min rygg sen april, så det kändes verkligen som om det var läge att kolla upp det. Som tur var så var det ingen fara med ryggen. Enligt ortopeden så berodde smärtan på en skadad sena, men detta skulle läka ut av sig själv så småningom. Jag behövde heller inte vara rädd för att styrketräna vilket jag funderade på att börja med.

På onsdagen var jag på klubben och hade ett litet möte med Catarina, Linda och Lars inför vår Europacupresa till Liechtenstein.

På fredagen var jag och Ponta hos Karin och kalasade på kräftor och krabba. Fantastiskt gott och trevligt!



På lördagen var det så dags för den stora MOS-finalen i Slottsskogen. Cirka 30 deltagare hade tagit sig till final och förstapriset var som sagt en splitter ny Peugeot. Snacka om att jag var sugen på den bilen! Tyvärr hade jag inga större förhoppningar om att lyckas den då jag inte gått under 60 på MOS:et och de bästa som deltagit i kvaltävlingarna hade legat strax under 40. Ponta och några andra från klubben hade dock varit och tränat i Slottsskogen under fredagen och hittat spelet väldigt bra och innan tävlingen började hann de visa mig lite hur man skulle spela. Hann träna igenom alla banor och det kändes mycket mycket bättre! Tävlingen inleddes med ett kvalvarv som skulle avgöra vem man skulle möta i den första utslagstävlingen. Jag kände att jag visste precis hur jag skulle spela och jag gjorde nästan inga misstag. Jag gick i mål på fantastiska personbästa 45 slag! Jag var supernöjd! Jag tror att jag blev placerad på 8:e plats på det resultatet och fick alltså möta den som kom 8:a från slutet. Det var Linus. Pontus hade gått bäst av alla, 39! Han och en till hade gått på det resultatet och den bästa skulle bli seedad. Vem som var bäst avgjordes (helt sjukt) av vem som hade lägst startnummer, vilket inte var Pontus. Han fick möta den som kommit sist i kvalet, d v s Said. Så var det då dags för första utslagningen. Jag spelade riktigt bra även denna match och gjorde inte många misstag. Tyvärr spelade Linus ruskigt bra och slog ut mig =(. Pontus blev även han utslagen av Said som spelade mycket bättre än han gjort först. Det kändes väldigt surt att åka ut så tidigt när vi båda kände att vi hade spelet. Jag var ändå väldigt nöjd med mitt spel, men det var bitter sweet. Bilen vanns till slut av Anders Olsson från Uppsala.
På söndagen var det bara att ladda om och åka och spela tourfinalen på Göteborg BGK. Inte mina favoritbanor. De är svåra och jag spelar sällan bra där. I min klass hade 16 spelare gått till final, men endast 12 kom till start. Först var det gruppspel. 3 personer i varje grupp och 2 personer gick vidare. Jag hamnade med Mats och Bajarn. Spelade faktiskt ovanligt bra dessa två kvalvarv och gick 37-37. Det räckte för att gå vidare till nästa gruppspel. Nu var vi 4 i gruppen och 2 skulle gå till finalspel. Jag hamnade i grupp med Björn, Jonsson och Mats. Nu skulle man bara spela ett varv. Tyvärr gick jag mardrömsvarvet 47 och så var ännu en tävling på Göteborgs BGK bortspelad. Det var endast pris till top 4 så inte ens det kunde man trösta sig med. Jag fick ta med mig mina två bra kvalvarv i bagaget till min nästa tävling i Liechtenstein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar