Summa sidvisningar

söndag 12 december 2010

Vecka 45

Den här veckan började inte bra! Jag hade som vanligt sovit mycket dåligt på söndagsnatten, men jag gick ändå till jobbet. Men efter bara 20 minuter på jobbet fick jag värsta magraset så jag fick gå hem efter typ 1 timme. Gick hem och sov halva dagen och sedan mådde jag lite bättre.

På tisdagen var jag tillbaka på jobbet igen, så det blev ingen lång sjukfrånvaro i alla fall. Efter jobbet var jag och spelade bowling på Vallhalla med mina kollegor Ann och Annika. Det var roligt, men jag var tyvärr riktigt dålig och kom sist.


På onsdagen var det jobb och styrketräning på Aktiv.

På torsdagen var det forskningsdag på jobbet vilket innebar att man kunde gå på en massa intressanta föreläsningar på arbetstid. Jag gick på en som handlade om Charcotfötter, en mycket läskig åkomma som kan man få av diabetes när skelettet i foten liksom smälter ihop så man får värsta klumpfoten. Sedan var jag också på ett föredrag om osseointegrerade proteser som är en protes som innebär att man opererar in en distansskruv i benstumpen som man sedan kan fästa en protes på. Det var helt fantastiskt så mycket patienterna kunde göra med en sådan protes, t o m klättra på klättervägg fast de bara hade ett riktigt ben. Efter jobbet var jag och Ponta på ett nytt möte med vår personliga bankman på Nordea. Vi ordnade med nya konton till oss och diskuterade lite andra saker som vi behövde hjälp med.


En Charcotfot


På fredagen blev det bara jobb, men på lördagen kom mor och far upp till Göteborg på ett kort besök. Vi skulle fira Fars Dag en dag för tidigt och det gjordes på Amazing Thai där vi åt jättegod thaibuffé. Eftersom pappa inte var så pigg (han har troligtvis börjat få kärlkramp) så ville de åka hem efter middagen, men jag och Ponta fortsatte till Liseberg där vi gick omkring en stund. Shoppade dock ingenting på Liseberg, men vi spelade lite på hjul och vann en Twistpåse. Sedan bestämde vi oss för att promenera hela vägen hem. Det var inte så jobbigt förutom på slutet när det började regna.


På söndagen var det seriespel i Alelyckan. Jag och Ponta var inte med den här gången, men vi åkte ändå dit och hejade på våra lagkompisar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar