Summa sidvisningar

tisdag 30 november 2010

Shopping

Vecka 44

Denna vecka var det också lite utbildning på jobbet i det nya röntgenprogrammet Remix. Annars flöt allting på som vanligt. Det känns som om jag har lärt mig avdelningsarbetet nu och det är roligt med variationen. Har dock börjat kolla lite efter andra jobb eftersom mitt vikariat går ut vid årsskiftet. Fast jag hoppas att jag får fortsätta jobba på Ortopeden. Det vore det klart bästa alternativet.

På måndagen var jag hos optikern igen och justerade linserna. Har äntligen hittat bra linser som jag ser bra med och som inte irriterar ögonen. Är väldigt nöjd med Aktuell Optik som jag bytt till. Jag var i och för sig nöjd med Synsam också, men de här har lika bra service och är dessutom billigare. Kan inte bli bättre.

Den här veckan blev det ett träningspass på Aktiv och en omgång akupunktur.

På helgen var jag och Ponta och tränade lite i Askimshallen på lördagen. Vi gick tre varv med Lorentz och mina resultat blev 27, 28 och 29. Har fortfarande inte gått under 26 på de eb-banorna. De är verkligen grymt svåra och det kommer nog att ta tid att lära sig dem. Men det är en jättebra anläggning att träna på.

På söndagen tog jag och Ponta en riktig shoppingdag. Vi började med att åka till Movieline där jag inte varit på evigheter. I den affären hittar man faktiskt alltid något intressant. Vi köpte Tusenbröder-boxen till oss själva och till pappa köpte jag en box med roliga program från public service genom tiderna. Den ska han få på Fars dag tänkte jag. Vi får nog ta ytterligare en tur till Movieline inför jul. Sen åkte vi till Nordstan och gick i lite affärer där. Vi gick bl a till Gameshop och då såg vi att de skulle lansera ett Super Mario Allstar-spel till Wii. Det är alltså de gamla Super Mario Bros-spelet som man körde på 8-bitars Nintendo när man var lite. Värsta nostalgin. Vi gick in och bokade det spelet men det kommer inte förrän 3 december. Efter Nordstan fortsatte vi till Frölunda Torg där jag fyndade lite på Newyorker. Jag köpte en stickad tröja och en långärmad tunn tight med ”puffärmar”. Har äntligen fattat att jag inte har storlek S längre utan M och har börjat köpa kläder som passar i stället. Det känns bra. Klarar dock inte av att köpa jeans för då känner man sig alltid så tjock och jävlig. Jag får nog skjuta på det ett tag till. Kanske att man får ett ryck efter jul och börjar banta ner sig, man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar