Summa sidvisningar

söndag 14 november 2010

Vecka 42

Vecka 42

Även denna vecka började med en tung måndag efter en sömnlös söndagsnatt. Söndagsnätterna är de värsta nätterna för mig. Då ligger jag nästan alltid sömnlös. Skulle egentligen ha gått på massage efter jobbet men jag ville bara hem och sova så jag avbokade den.

På tisdagen var jag piggare och både jobbade och tränade med sjukgymnasten.

På onsdagen var det dags för min första kvällstävling i Askimshallen. Jag hade ju bara tränat cirka 1 timme på de svåra banorna så vi åkte dit direkt efter jobbet för att hinna träna lite innan det började. Dessa banor är verkligen extremt svåra och resultaten var höga. Jag började med ett 27-varv vilket jag var nöjd med som förstavarv. Andra varvet schabblade jag bort mig på klacken. Jag missade den och hade inte alls tränat några puttlägen. Det visade sig att banan drog väldigt mycket och jag fick inte i den förrän på sjätte slaget. Hade även många andra miss detta varv och det blev 33. Sista varvet spelade jag bra och gick 26. Det sjuka var att mina resultat räckte för att få spela sudden om förstaplatsen. Jag mötte Magnus i sudden och vi började på bana 3. På bana 5 missade han och jag satte den så jag vann första kvällstävlingen i Askim! Det var riktigt kul och ganska oväntat.

På fredagen var jag hos en ny optiker och kollade upp min syn för jag tycker att jag ser mycket sämre än tidigare. Det visade sig att mitt brytningsfel hade blivit mycket sämre och jag ska få starkare linser.

På lördagen hade jag lovat att vara hundvakt för lille Dumle när Louise och Johan skulle till Ullared. Det var mysigt med lite hundbesök. Tyvärr så regnade det hela dagen men vi tog ändå en promenad, men inte så lång som jag hade tänkt mig annars. Louise och Johan kom inte ens in på Gekås för det var så mycket folk så de kom hit och fikade efter ett par timmar. På kvällen tog jag och Ponta en sväng till Askimshallen och gick ett varv med Lorentz. Alla tre gick 29.

På söndagen var vi ett gäng från Gullbergsbro som tränade ihop i Alelyckan inför touren. Jag kände mig ganska svajig i spelet och gick 33-42. Sedan spelade vi bäst-boll 2-mannalag. Jag fick spela med Putte och vi var överlägset bäst på 21 =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar