Summa sidvisningar

onsdag 10 november 2010

Sömnlöshet och Ullared

Vecka 39

Söndagsnatten blev likadan = vaken natt. Eftersom jag hade varit sjuk på fredagen såg jag ingen anledning att tvinga mig till jobbet när jag fortfarande inte mådde bra så jag stannade hemma på måndagen. Började dock känna mig stressad av att inte komma igång på avdelningen.

Sov inte heller på måndagsnatten vilket var helt sjukt eftersom jag var så himla trött. Jag kände mig dock tvungen att gå till jobbet på tisdagen eftersom jag då bara tre dagar på mig att lära mig avdelningsjobbet. Det gick i alla fall bra på jobbet och Marcela som skulle lära upp mig var jättetrevlig och snäll. Jag gick hem redan vid 14-tiden också för att vila upp mig. På eftermiddagen gick jag till vårdcentralen för att be om sömntabletter men i stället fick jag antidepressiva som också skulle hjälpa mot sömnen. Jag verkade nog ganska deprimerad när jag var där men vem skulle inte vara det efter 4 nätter utan sömn??? Jag hämtade ut tabletterna men när jag läst bipacksedeln kände jag att detta inte var något som jag ville börja med. Då ligger jag hellre sömnlös. Sov i alla fall lite bättre på tisdagsnatten, cirka 5 timmar. Det är ju alldeles för lite men i alla fall ett steg i rätt riktning.

På onsdagen var jag något piggare på jobbet så den dagen blev inte riktigt lika tung. På eftermiddagen hade jag bokat in mig på ett föredrag om droger och missbruk. Det kanske inte låter som något roligt ämne, men den här föreläsaren var helt suverän. Det var som att gå på stand up comedy så rolig var han! Det var även mycket lärorikt så det var ett riktigt kanonföredrag!

På onsdagsnatten fick jag äntligen en god natts sömn och den onda cirkeln verkade nu vara bruten. Torsdagen var min sista dag med Marcela men det kändes som om jag hade lärt mig det viktigaste på jobbet i alla fall. Sedan jobbar jag med en annan sekreterare som heter Britt-Marie så om det dyker upp svåra saker är det ju bara att fråga henne om det. Efter jobbet var jag på akupunktur.

Fredagen var min första dag som ordinarie på jobbet och det gick utan problem! På kvällen skulle vi ha planeringskonferens hemma hos Henrik, Catarina och Viktor och det visade sig bli en riktigt trevlig kväll. Catarina hade gjort en jättegod middag bestående av fläskfilé och potatisgratäng och sedan hemmagjord glass med hallon. Efter konferensen var klockan 20 och jag och Ponta stannade kvar hos dem och tittade på Idol. Det var trevligt, men jag missade ganska mycket av programmet eftersom lille Viktor höll igång i tv-rummet och klättrade upp och ner i möblerna. Men det var roligt! Viktor är så söt och ser ut precis som Pontus hehe.

Lördagen tillbringade jag och Ponta i Alelyckan där vi hårdtränade inför mixed-SM. Vi visste att detta var den enda dagen vi skulle hinna träna mycket så vi körde stenhårt och gick hela 4 varv under dagen. Resultatet blev oväntat bra! 35, 33, 27 och 27 gick vi. Kan vi spela så bra på SM så får vi vara nöjda!

På söndagen hade vi bestämt oss för att åka till Ullared men det visade sig att det inte var någon lämplig helg för alla andra hade också tänkt åka dit. Detta var den värsta gången jag varit i Ullared. Det var så mycket folk att man knappt kunde titta på några kläder utan vi bara handlade det vi hade skrivit upp på listan och ställde oss sedan i kö. Vi fick nog stå i kö i en halvtimme innan vi fick betala. Handlade för cirka 2000, bl a lakan, gardiner och en del julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar