Summa sidvisningar

fredag 12 november 2010

Jörgen Mörnbäck

Vecka 41

Denna vecka började med en jobbig måndag efter en sömnlös natt. På eftermiddagen skulle jag gå på brandinformation i aulan och när de släckte ner för att visa filmen var jag nära att somna till. Tog mig ändå igenom denna dag. Jag börjar bli grym på att fixa jobbet trots extrem sömnbrist.

På tisdagen var jag pigg igen och både jobbade och var på sjukgymnastik.

På onsdagen fyllde mamma 56 år så familjen kom upp till Göteborg för en liten tillställning. Vi gick allihop och åt en god middag på Picasso och sedan begav vi oss till Lisebergsteatern och såg en show med Jörgen Mörnbäck, imitatören. Fy fan vad bra han var! Han hade hur många personer som helst som han härmade och det verkade som om han improviserade och interagerade med publiken ganska mycket. Hans bästa imitationer tyckte jag var Göran Persson, Karl-Jan och Jonas Gardell men nästan alla som han härmade gjorde han väldigt likt. Kan varmt rekommendera denne talang!



På torsdagen var det jobb och akupunktur som gällde.

På helgen var vi väldigt effektiva. Vi började med att åka till Askimshallen på lördag förmiddag och träna på de nya eb-banorna som var supersvåra! Efter att ha tränat igenom alla banor gav vi oss iväg till Varberg där vi återigen skulle fira mammas födelsedag och även pappas lite i efterskott. Det blev middag på mammas och pappas stamställe Zorba. Jag åt jättegoda souvlaki grillspett. Sedan gick vi hem och tittade på en hockeymatch. Pappa fick ett spel i födelsedagspresent som vi var tvungna att provspela. Det var ett jätteroligt spel som hette Retro där man skulle svara på frågor från olika årtionden och göra listor. Det spelet kan jag verkligen rekommendera för alla som gillar frågespel. Detta var lite annorlunda än TP och alla sådana spel. Tyvärr så gick det dåligt för mig och det var Ponta som tog hem segern.


På söndagen tränade vi i Alelyckan så gott som hela dagen, inför touren. Träningen gick väl hyfsat. Mina varv blev 34-30-36-33.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar