Summa sidvisningar

torsdag 11 november 2010

Mixed-SM

Vecka 40

Den här veckan började jag komma in i avdelningsarbetet lite bättre. Man lär sig nya saker varje dag och det är ganska roligt. På måndagen var jag och tränade med sjukgymnasten på Aktiv.

På tisdagen träffade jag Lolla och Annelie på Frölunda Torg. Tog en fika på ett nytt café där som hette Adams café, tror jag. Alltid trevligt att träffa dem! Gick i affärer lite med Annlie och köpte en present till mor som fyller år snart. Det blev en Tomas Sabo-berlock i form av ett litet läppstift. Cyklade till och från Frölunda så att jag skulle få lite motion. Det är inte ofta jag åker buss längre.

På torsdagen var jag på akupunktur på Aktiv.

På fredagen gick jag lite tidigare ifrån jobbet för att åka och träna i Alelyckan med Ponta. Vi hade ju inte hunnit träna så mycket som vi tänkt oss inför mixed-SM. Gick två varv som blev 33 och 38 och gjorde lite justeringar i spelet.

Natten till lördagen blev inte bra och jag fick inte så mycket sömn tyvärr, så jag var ganska trött och sliten första dagen på SM. Trots det spelade vi faktiskt jättebra och gick 33-31-29-29. Var verkligen jättenöjda med det spelet. Efter lördagen låg vi på andra plats och det kändes bra eftersom målsättningen var att ta medalj på SM. På kvällen var vi ute och åt med Gädda, Annelie, Stiffe och Angelica. Jag åt kebabsallad för första gången i mitt liv och det var faktiskt ganska gott. Ett hyfsat alternativ till en svettig kebabtallrik.

Trots att jag sovit gott natten till söndagen presterade jag inte lika bra som på lördagen. Det där verkar inte alltid hänga ihop. Var även lite nervös när jag spelade de första två varven vilket var lite småjobbigt. Vi började med ett 36-varv men sedan följde vi upp med ett fint 29-varv. Trots det halkade vi ner till en tredjeplats inför de avslutande två finalvarven. Tyvärr så blev det ytterligare ett 36-varv. Inför sista varvet låg vi trea, 3 slag ifrån andraplatsen och med 4 slag ner till fjärdeplatsen. Vi började med en ödesdiger femma på bana 1 och tappade 3 slag redan där till de som låg fyra. Efter den dåliga starten skärpte vi till oss rejält för att sedan spela lite sämre i slutet. Det blev i alla fall ett godkänt 32-varv och vi slutade trea, 6 slag ifrån andraplatsen. Det var lite synd att vi inte kunde fortsätta med det bra spelet på söndagen, men överlag får vi ändå vara jättenöjda med vår insats. Detta är min och Pontas i särklass bästa mixed-tävling och en bronspeng på SM är ju något att vara stolt över. Vi vann också 500 kr som vi får använda till en segermiddag någon dag framöver.

Medaljörerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar