Summa sidvisningar

tisdag 26 oktober 2010

Svampdags

Vecka 38

Detta var min sista vecka i paviljongen. Mådde ganska bra den här veckan, åtminstone början av den. Tränade styrketräning på måndagen och fick akupunktur på tisdagen.

På onsdagen var jag och Ponta i Alelyckan och tränade inför mixed-SM. Vi gick våra första räknevarv och det visade sig att vi hade behövt träna mer för vi gick 46 och sedan 42. Det finns några banor som är ganska svåra + att vi behöver träna mer på själva mix-spelet.

På fredagen skulle jag börja på avdelningen och gå bredvid Marcela som jag ska vikariera för, men på natten före hade jag jätteont i magen och sov ingenting, så jag var tvungen att ringa och sjukanmäla mig. Min första sjukdag sedan jag började jobba. Det kändes inte kul. Jag har världens ångest när jag ska ringa och sjukanmäla mig för när jag jobbade på Home Maid fick man alltid så mycket skit när man gjorde det. De skulle alltid försöka att övertala en att komma och jobba i alla fall. Men chefen här var inte alls sådan så det kändes inte lika jobbigt. Jag och Pontus hade planerat att åka till Värmland den här helgen så trots att jag varit hemma från jobbet åkte vi dit på kvällen. Jag tänkte att jag lika gärna kunde ligga där och må dåligt som hemma.

På lördagen mådde jag bättre efter en natts hyfsad sömn och vi hade bestämt oss för att ge oss ut i svampskogen. Tyvärr så regnade det och var ganska kallt, men vi gav oss ut ändå. Tårtmagen följde med oss för att visa de bästa ställena. Vi hittade både vanliga kantareller och trattkantareller, men inte så mycket som vi brukar hitta. Det berodde nog på att vi var lite sena i år. Annars brukar vi plocka svamp i augusti-september och nu hade det ju nästan hunnit bli oktober. Det var i alla fall härligt att vara ute i skogen. Jag tog faktiskt en vända ensam på eftermiddagen också när Ponta låg på sofflocket och snarkade. På lördagskvällen skulle vi ha lite kräftskiva med Helge och Solveig. Det var som vanligt gott med kräftor, men jag kände mig lite hängig och hade huvudvärk så jag tog det ganska lugnt och drog mig undan i tv-soffan efter maten.


Dagens fångst


Dukat för kräftskiva

På söndagen mådde jag också lite halvdåligt. Hade sovit dåligt på natten och hade ont i huvudet och magen. Vi åkte hem från Värmland ganska tidigt och tog det lugnt hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar