Summa sidvisningar

fredag 22 oktober 2010

Vecka 35

Eftersom jag och Ponta var väldigt missnöjda med Nordea i Mölndal hade vi bokat in oss på ett möte på Nordea i Partille i stället. Pappa följde med oss till banken och hjälpte oss att reda ut situationen. Vi hade ju tidigare fått ett muntligt lånelöfte, men när vi sedan bad att få det skriftligt hade de plötsligt sagt att vi inte fick något lånelöfte förrän jag hade fast jobb. Detta var dock inget problem på Nordea i Partille. Vi redde ut allting och fick ett nytt lånelöfte på samma summa. Ev måste pappa gå i borgen för min del av lånet såvida jag inte fått fast jobb innan vi tar lånet. Nu är det i alla fall ordnat så nu återstår bara det svåraste – att hitta drömhuset! Sedan fiaskot med huset i Rävekärr har vi inte hittat något som varit intressant. Däremot har vi blivit lite mer kräsna. Just nu känns det som om vi ska försöka ha tålamod och vänta på att det kommer något här i trakten.

På måndagen var det en kollega som var sugen på att spela lite minigolf så vi åkte iväg till Slottsskogen och spelade en runda på äventyrsgolfen. Det var fint väder så det var riktigt roligt att spela och min kollega var ganska duktig så jag kände mig lite orolig ett tag att jag skulle få stryk! Som tur var så räckte mina 47 slag till vinst!




Tisdagen blev en glidardag på jobbet. Jobbade bara 3 timmar för sedan hade jag och Karin fått ledigt för att gå på Ortopedimässan. Det var jättekul på mässan! Först fick vi en riktigt flådig gratislunch bestående av gravad lax och en jättegod sallad. Sedan hade vi tid att gå runt i mässhallen och spana in de olika montrarna. Jag blev helt exalterad över alla gratisprodukter. Plockade på mig cirka 30 pennor och en stoooor påse godis! Jag deltog även i en tävling där man skulle spela Wii och det visade sig senare att jag vann tävlingen! Fick 2 biobiljetter vilket alltid är välkommet. Jag var också på ett föredrag som en läkare höll som handlade om sjukvården i Nepal. Det var ett intressant föredrag men det innehöll en del otrevliga bilder.

På onsdagen styrketränade jag med sjukgymnasten på morgonen. Det är verkligen tungt att träna på morgonen. Jag ska försöka att bara få eftermiddagstider i fortsättningen.

På torsdagen var jag återigen på Aktiv och fick akupunktur. Än så länge har jag inte märkt någon större förbättring av akupunkturen och sjukgymnastiken.

På helgen var det mycket att göra för vi skulle arrangera två tävlingar på Gullbergsbro, dels seriespel i div 1 där vi själva är med och dels SM för Telias anställda. Jag och Reine höll tillsammans i Telia-SM och den tävlingen gick bra förutom att skrivaren gick sönder så vi fick åka och köpa en ny mitt i tävlingen. Seriespelet gick också fint. Jag hjälpte till där lite på söndagen när Telia var färdiga. Det blev en väldigt spännande upplösning i div 1. Innan matcherna började låg vi tvåa, men hela 6 poäng efter ledande Linjen. Det hela såg näst intill omöjligt ut. Men allt gick vår väg för Linjen tog inte ett enda poäng på lördagen. Vi vann alla matcher utom mot Tuve där det blev oavgjort. Det hela kom att avgöras i sista matchen mot Linjen. Vinst eller oavgjort skulle räcka för Gullbergsbro-seger. Nästan hela matchen ledde Linjen, men till slut lyckades vi avgöra och vann med 1! Gullbergsbro kommer alltså tillbaka till elitserien nästa år!

Trots att det blev en ganska utmattande helg hann vi med ett litet Lisebergsbesök på lördagkvällen. Jag och Ponta gick dit med Reine, Henrik, Catarina och lille Viktor. Först åt vi en tacotallrik på Café Okaj och sedan tog jag, Ponta, Henrik och Viktor en tur i pariserhjulet eftersom det kommer försvinna nästa år. Jag hade åkt pariserhjulet en gång innan, men kom inte ihåg att det var så högt! Jag är nog lite höjdrädd… Jag spelade också roulette. Har inte riktigt koll på alla regler, men jag vann i alla fall 50 spänn så det var kul =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar