Summa sidvisningar

tisdag 12 oktober 2010

Filt-DM

Vecka 32

Denna vecka mådde jag inte speciellt bra. Hade mycket besvär ifrån nacken och huvudvärk som följd. Jag jobbade ändå hela veckan vilket jag är stolt över! Har än så länge inte varit hemma från jobbet någon gång och det är ju bra i och med att jag har vikariat och vill göra ett gott intryck. Tror att arbetsgivaren tycker att närvaro är ganska viktigt. Jag var på akupunktur både måndag och torsdag. På fredagen lyxade jag till det med en massage på Aktiv Sjukgymnastik. Det kostade 290 kr för 35 minuters halvkroppsmassage och det var det verkligen värt. Det var en jättebra massör som verkligen kunde jobba loss i musklerna. Jag var väldigt stel till vänster i ryggen och det riktigt knastrade när hon masserade. Efteråt kändes det väldigt bra. Jag tror jag ska unna mig att gå på en sådan massage en gång i månaden.

På tisdagen var jag på Åbybadet och simmade. Tänkte att det skulle vara bra för nacken och det kändes väldigt bra att simma också. Simmade 1000 meter och det tog ungefär 40 minuter. Passade också på att basta. De hade gjort om lite på Åbybadet och bl a byggt en ny bastu på damernas. Körde även ett pass på gymmet den här veckan, på torsdagen. Om jag kan gymma en gång varje vecka och simma en gång måste ju det vara tillräckligt med motion så det ska jag sikta på.

Jag var också ute i Tuve och tränade två gånger denna vecka. Båda träningarna gick bra och jag gick 31 respektive 34 på ett filtvarv.

På lördagen skulle individuella DM gå av stapeln, men eftersom jag känt mig hängig hela veckan så hade jag inte anmält mig. Ponta skulle spela så jag följde med och tittade på i alla fall. Passade också på att inviga vår nya kamera, en Canon Ixus 130.
På söndagen var det min tur att tävla för då var det lag-DM. Laget bestod av mig, Ponta, Lorentz, Janne, Reine, Kari, Staffan och Tomas. Det var ganska tuffa väderförhållanden för första varvet var det så stekande varmt att det var rent olidligt ute på banan (finns nästan ingen skugga i Tuve) och andra varvet kom det rejäla regnskurar så det blev avbrott ett par gånger och väldigt blöta, tungspelade banor. Mitt första varv blev bra, 32. Det andra varvet blev 38, inte så bra men jag skyller på regnet och avbrotten. Då brukar det gå lite sämre. Totalt ett snitt på 35 vilket var okej. Tyvärr gick det inte så bra för vårt lag som helhet och vi lyckades inte erövra några medaljer detta DM. Vi kom 4:a av 7 lag.




Jag spelar klacken


Jag och Ponta före regnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar