Summa sidvisningar

måndag 11 oktober 2010

Vecka 31

Vecka 31

Denna vecka började med huvudvärk och fortsatte med huvudvärk. Jag har fan nästan huvudvärk varenda dag. På onsdagen tyckte jag att det hade gått för långt och sökte återigen på vårdcentralen. Läkaren upplyste mig om att det var spänningshuvudvärk (som om jag inte visste det) och han tyckte att jag skulle gå till en sjukgymnast och få hjälp. Det ska jag ju nästa vecka när hon kommer tillbaka från semestern. Han tyckte också att jag kunde ta Paraflex och Voltaren vid behov. Tydligen kan jag ta dessa tabletter varenda dag så länge inte magen säger ifrån. Jag har ändå lite svårt att tro att det inte är skadligt att ta Voltaren varje dag. Dessutom hjälper inte tabletterna så mycket. Voltaren kapar den värsta huvudvärken, men jag blir aldrig smärtfri. Han sa också att det var viktigt att jag motionerade när jag har ett så stillasittande jobb. Ska försöka att träna på gym och om jag inte hinner/orkar så ska jag i alla fall gå en promenad efter jobbet. Får försöka tänka på detta. Jag vet inte vad jag hade hoppats att läkaren skulle säga, men jag kände mig i alla fall besviken. Men jag antar att jag får satsa på sjukgymnasten.

På kvällen kom lille Dumle på besök i ett par timmar eftersom Lolla fyllde år och skulle fira på Mañana. Det var bra för vi gick en långpromenad uppe på Safjället och det är mycket roligare när man har hundsällskap.

På torsdagen blev det bara en promenad på 3 km efter jobbet, men på fredagen orkade jag med att gå till gymmet.

Helgen blev en golfhelg med träning inför DM på Tuves filtbanor. Tycker det är så roligt att spela filt jämfört med eb. Träningen gick bra och mina varv blev 32-36-36-28.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar