Summa sidvisningar

måndag 27 september 2010

En jobbig vecka

Vecka 30

Vecka 30 blev en väldigt tung vecka med totalt 50 arbetstimmar om man räknar med jobbet på golfen. På måndagen var jag ute i Tuve och spelade kvällstävling på eb:n. Det gick dåligt för mig, 28-25-25 och jag kom sist i A-klassen. Sänkte mig i alla fall med 7 slag jämfört med förra tävlingen, men jag tror inte de banorna passar mig särskilt bra.

Jag och Ponta hade kiosken på minigolfen två dagar i rad, vilket var väldigt jobbigt. Egentligen skulle det inte ha varit så, men vi hade bytt en dag med Bosse eftersom han inte kunde då. Men jag kommer aldrig mer att gå med på att ha kiosken 2 dagar i rad om jag samtidigt jobbar heltid. Det var jättetufft. Dessutom var det ju semestertider och kanonväder båda dagarna så det var hur mycket som helst att göra och vi kom hem väldigt sent. På onsdagen var det försäljningsrekord för sommaren. Jag tror att vi fick in omkring 12.000 kr den kvällen. Inte illa!

På torsdagen var vi bortbjudna på middag hos Karin för Charlotta, Hanna och Elias var där. Det var gott och trevligt som vanligt. Jag har visst blivit Hannas idol den här sommaren för hon vill ”att Elin ska mata mig, läsa för mig, sitt bredvid mig, mm mm”. Det är gulligt, men jag var farligt nära att behöva torka en rumpa den här gången, men lyckades undvika det i sista stund! Känner mig inte riktigt redo för sådana saker än, men det blir väl skillnad när man får egna barn.

På fredagen var jag helt slut, men det blev ingen lugn hemmakväll som vi brukar ha på fredagarna för vi skulle till Putte och fira hans födelsedag. Det bjöds på tapas och tårta och spelades spel. Vi spelade 90-tals-TP i 3 olika lag och det hela drog ut väldigt på tiden. Till slut kände jag att vi var tvungna att åka hem och då låg mitt lag lika med pappas lag så vi tog en utslagsfråga och då vann de =(. Vi kom inte hem förrän omkring 1 på natten och då var jag jättetrött och hade väldigt ont i huvudet vilket jag även haft hela veckan.

På lördagen kom vi på att vi hade glömt kameran i Varberg så vi ringde till Putte, men kameran var inte där. Vi fattade inte vart den blivit av, men till slut kom vi fram till att den måste ha åkt ur bilen när vi lämnade av folk på natten när vi körde hem. Det är enda förklaringen jag kan komma på. Eftersom jag kände mig bra hängig på lördagen var vi hemma och slappade hela dagen, men på kvällen gick vi till Liseberg med Reine, Helén och Linn och tittade på Carl-Einar Häckners show. Vi träffade även Staffan på Liseberg så det blev en liten klubbkväll kan man säga. Carl-Einar var jätterolig i år och artisterna han hade med sig var också bra, men det bästa var publiknumret. Då skrattade man så man vek sig. Efter showen gick vi till en restaurang på Liseberg och åt middag.


På söndagen vaknade jag med den värsta huvudvärk man kan tänka sig. Det var nästan så jag funderade på att åka till Akuten, för ingenting hjälpte och jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Proppade i mig Voltaren och muskelavslappnande och försökte sova bort det och framåt kvällen lättade det lite i alla fall så jag och Ponta gick och köpte tröstgodis och spelade lite spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar