Summa sidvisningar

tisdag 21 september 2010

Andra och sista semesterveckan

Vecka 28

Denna vecka började med att vi gav oss iväg på ytterligare en tripp till Värmland. Vi åkte upp på måndagen och det var kanonväder. Vi solade, badade och grillade. Vattentemperaturen låg nu på stadiga 23°. Denna vecka var även Charlotta, Krister, Hanna och Elias där. Även Gunvors barnbarn Vettle var där så det var mycket folk. Det blev en härlig grill- och badkväll nere vid Yxeberget. På natten vaknade jag av det värsta åskväder jag någonsin varit med om. Hela huset lystes oavbrutet upp av blixtar och det dundrade och blixtrade om vartannat så åskvädret måste ha varit alldeles över oss. Senare fick jag höra att två hus hade brunnit ner i Årjäng och att en massa kor hade dött då blixten slagit ner i en hage.



Tisdagen och onsdagen blev lite kallare men ändå helt okej. Det var i alla fall tillräckligt varmt för att bada. På onsdagskvällen hade vi riktig räkfrossa tills det blev mygginvasion och vi fick gå in.



På torsdagen ösregnade det och blev strömavbrott och då tyckte vi det passade bra att åka hem. Började också känna mig förkyld så vi laddade upp med att hyra två filmer när vi kom hem. Det blev ”Sebbe” som var sådär och ”Det perfekta livet” som var jätterolig.

Jag mådde rent för jävligt både fredagen och lördagen och låg bara i sängen hela dagarna. Skulle ha gått på konsert med Winnerbäck och Laleh på lördagskvällen, men jag var för sjuk. Riktigt tråkigt att missa det =(

Mådde lite bättre på söndagen så då åkte vi ut till Tuve och tränade lite på eb-banorna. Det gick superbra för mig, gick 21-21 som också är banrekord på de banorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar