Summa sidvisningar

torsdag 23 september 2010

Dålig comeback efter semestern

Vecka 29

Tillbaka på jobbet igen! Första dagen började verkligen inte bra! Eftersom jag fått lite sämre dygnsrytm på semestern så låg jag och vred mig större delen av natten och sov bara ett par timmar. När jag hade legat vaken från 2 till 5 tänkte jag att det inte var någon idé att försöka sova utan steg upp för att gå till jobbet. Hade hört att man får flexa in 5:30 och då kunde jag ju i stället gå hem redan 14:15 idag. Men när jag kom fram till jobbet och skulle gå in i paviljongen så gick larmet! Usch, vilken panik jag fick. Jag stod i alla fall kvar och väntade tills vaktmästaren och en väktare kom. De stängde av larmet, men kunde konstigt nog inte koppla ifrån det. De trodde att det skulle kopplas ifrån automatiskt kl 6, så jag satte mig i korridoren och väntade. Som tur var så hade jag med mig en deckare som jag kunde läsa under tiden. Klockan 6 gjorde jag ett nytt försök att gå in, men larmet gick igen! Vaktmästaren kom dit och sa att han hade ringt till någon ansvarig som snart skulle komma och koppla ifrån larmet. Jag skulle bara vänta. Jag väntade och klockan började närma sig 7. Inte ett spår av någon ansvarig. Kl 7 kom min kollega Karin och jag sa att vi inte fick gå in för att larmet var på. Hon gick in i alla fall och då gick inget larm. Mycket konstigt! Som tur var så fick jag ändå betalt från 5:30 eftersom ingen hade berättat för mig om larmet. Det var snällt! Var sjukt trött hela dagen, men ändå åkte jag till Tuve på kvällen och spelade kvällstävling på eb:n. Det gick inte alls bra för mig. Varven blev 27-31-27 och jag kom sist i A-klassen.

På tisdagen hade jag kommit in i jobbrytmen igen och det hela flöt på mycket bättre. Efter jobbet gick jag och tränade på gymmet.

På onsdagen var det vansinnigt varmt. Ändå gick jag 16.000 steg denna dag vilket nog är personligt rekord. Jag var ute en långpromenad vid Härlanda tjärn med Lolla, Dumle och Humla på kvällen. Hundarna badade och det blev jag också sugen på, men hade inte med mig någon bikini.

På torsdagen blev det återigen eb-träning i Tuve. Tyckte jag behövde det efter måndagens flopp i tävlingen. Vi gick ett räknevarv och det blev 25. Har insett nu att banorna inte är så lätta som jag först tyckte.

Härlanda tjärn



På fredagen hade jag lovat att sitta hundvakt åt Dumle och Humla. Var lite orolig för förra gången Humla var här var hon väldigt jobbig, men då var det över natten så jag tänkte att det nog skulle gå bättre denna gång. Det gjorde det dock inte! Humlan gnällde oavbrutet från det att hon kom tills hon gick sent på kvällen. Enda gången hon slutade gnälla var när vi gick en promenad och när man kastade bollen till henne. Dumle däremot uppförde sig som en väluppfostrad pojke. Jag och Ponta hade hyrt 2 filmer och vi tittade på Wallander – Vittnet som var tyvärr visade sig vara en av de sämre Wallanderfilmerna.



Ett bottennapp


På lördagen blev det en heldag i Tuve med träning inför Tigerjakten. Vi gick 5 varv och mina resultat blev mycket bra: 25-24-25-21-21. Nu kändes det som om jag fått kläm på banorna igen. På kvällen kollade vi på den andra hyrfilmen, American Virgin, som var en typisk amerikans high school-film, d v s underhållande, men inte minnesvärd.


Lättsmält komedi


På söndagen skulle Tigerjakten gå av stapeln i Tuve. Tyvärr så spöregnade det på morgonen. Vi beslöt att flytta fram starten en halvtimme och då hade det lugnat sig något så vi gjorde ett försök att börja spela. När jag hade spelat 9 banor var det näst intill omöjligt att spela. Bollen bara kanade på allt vatten som låg på banorna trots ihärdigt skrapande så vi fick tyvärr bryta tävlingen och alla fick pengarna tillbaka. Lite surt efter att ha förberett sig till en tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar