Summa sidvisningar

fredag 3 september 2010

Beck - Levande begravd

Detta blev en kort vecka som inte var särskilt tung på jobbet. Jag fick gå på ett par möten och på torsdagen bjöd de på tårta eftersom det snart var midsommar. Lunchade även med Jenny och Elena på torsdagen. Det är kul att vi kan hålla kontakten lite nu när vi inte träffas i skolan längre. Skulle gärna träffa de andra klassisarna också snart. Får hoppas att det blir någon after work snart.

På måndagen var jag hos sjukgymnasten och fick akupunktur och på tisdagen var jag ute och sprang en runda.


På torsdagen var jag och Ponta på bio och såg ”Beck – levande begravd”. Det var nog den läskigaste av alla Beckfilmerna och jag hoppade till och skrek på bion på 2 gånger.


En skäggig Gunvald Larsson


På midsommarafton blev det träning i Askim hela dagen för att förbereda sig för midsommartävlingen. Vi gick 3 varv och resultaten blev 38-33-32. På kvällen var det midsommarfirande i Askim, men vi hade ju varit där hela dagen så vi åkte hem och åt jordgubbar i stället.

På lördagen började midsommartävlingen. Innan tävlingen hann jag gå ett träningsvarv som blev 29. Jag gick in i tävlingen med bra självförtroende. Vi var bara 3 damer som var med; jag, Linda och Tuula från Växjö. Jag började starkt med ett 27-varv och skaffade mig en ganska stor ledning. Det andra varvet blev också ganska bra, 32. Efter tävlingen gick vi ytterligare ett träningsvarv och det blev 29. Det hela kändes väldigt bra.

På söndagen fortsatte tävlingen. Jag inledde med ett 31-varv. Nu ledde jag tävlingen med 13 slag före Tuula och kände att det var avgjort. Men nästa varv hände allt som inte fick hända! Fick en mardrömsstart 2-5-2-3-2-2-3. 5 väck efter långgolfen kändes inte bra och jag fick inte en enda spik (inte ens muren) förrän på bana 18. Det blev 40 och jag tappade hela 9 slag på detta varv. Nu hade jag ”bara” 4 slag inför sista varvet och dessutom kasst självförtroende. Som tur var hittade jag spelet igen och avslutade med ett 31-varv och vann med 7 slag totalt. Fick lite prispengar och jag och Ponta åkte till Amazing Thai och åt en god segermiddag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar