Summa sidvisningar

onsdag 20 oktober 2010

Styrketräning

Vecka 34

Denna vecka kom de allra flesta tillbaka till jobbet igen som varit borta på semester. Det var roligt att se alla igen och att det återigen är hönsgård på fikarasterna! Jobbet går väldigt bra tycker jag och det tycker tydligen chefen också för nu har jag fått förlängning av mitt vikariat! Jag skulle ha jobbat t o m 30 september men nu har jag fått jobb ända till 31 december. Det känns bra. Innan jag skriver på kontraktet ska jag se om jag kan få chans att förhandla om min lön. Det borde man väl få när det är ett nytt kontrakt?

Angående min hälsa så är den fortfarande inte speciellt bra. Den här veckan var jag på akupunktur en gång och på torsdagen styrketränade jag med sjukgymnasten för första gången. Det var verkligen jobbigt. Dels är jag inte van vid att träna på morgonen och det är heller inget jag trivs med, men den här gången var jag tvungen. Trött och jävlig kom jag dit och fick kämpa en stund på en sådan där cross trainer som jag avskyr. Sen var det dags för nästa hatobjekt - pilatesbollen! Jag tycker verkligen det är svårt att träna med hjälp av en sådan boll, men det är nog ganska bra till att göra ryggövningar på. Sjukgymnasten Lena var jättehård och jag fick nästan ingen vila alls under passet. När jag styrketränar själv brukar jag vila 1 minut mellan seten, men här skulle man hela tiden varva 2 övningar och då behövde jag ingen vila mellan seten tyckte hon. Jag hoppas i alla fall att denna styrketräning ska ge resultat i form av en starkare rygg och nacke och mindre värk. På fredagen hade jag också tid hos en ortoped för att kolla rygg och nacke. Tyvärr fick jag ingen röntgen utan han bedömde det hela som insufficiens och rådde mig till sjukgymnastik i cirka 4 månader. Skulle inte detta hjälpa skulle jag få komma tillbaka för röntgen. Suck!


Det är denna hemska övning jag tvingas göra med pilatesbollen.
Jag har dock dålig balans och måste fuska lite och sätta fötterna mot en vägg...


På torsdagen hade jag och Ponta kiosken på golfen för sista gången det här året. Skönt! Vi passade även på att ha ett styrelsemöte den dagen. Det var bra att få tiden att gå lite i kiosken. Vi kom hem ganska sent ändå för att vara augusti, stängde väl omkring 21.

På fredagen var vi på middag hos Karin för Magda var på besök i stan. Det var kul att träffa henne för jag har bara träffat henne ett par gånger innan, men nu har hon flyttat hem till Sverige efter några år i Israel så nu kommer jag nog att träffa henne lite oftare.

På fredagnatten kunde jag av någon anledning inte sova utan låg vaken större delen av natten och kände mig hungrig. Därför var jag astrött på lördagen. Det blev i alla fall en liten shoppingtur till Frölunda Torg. Det har verkligen blivit fint där nu. Vi köpte en doppresent till Elias. Det blev två sagoböcker, en av H. C. Andersen och en av Elsa Beskow. På kvällen hyrde vi film och det blev en riktig chansning, en dansk film som hette ”Simon & Malou”. Tuva Novotny var med i filmen och hon pratade flytande danska. Det kändes lite skumt, men filmen var faktiskt oväntat bra.

Tuva Novotny - grym på danska!


Söndagen tillbringades i Gullbergsbro och jag förberedde lite inför nästa helgs tävling medan Ponta tränade. Jag gick också med ett träningsvarv och det blev ett klassiskt 25-varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar