Summa sidvisningar

tisdag 12 oktober 2010

KM

Vecka 33

Denna vecka började med att gå upp tidigt för att gå på akupunktur före jobbet. Ingen höjdare! Jag gillar verkligen inte att ha något inplanerat före jobbet, men det gick inte att få någon annan tid den här veckan. På måndagskvällen hade jag dessutom kiosken på minigolfen så det blev till att åka från ett jobb till ett annat. Hade i alla fall ”tur” med vädret för en gångs skull. Det ösregnade så vi fick gå hem redan kl 19!

På tisdagskvällen skulle vi ha kvällstävling på eb:n i Gullbergsbro. Jag hade inte hunnit träna på banorna utan hann bara gå igenom dem lite snabbt med Ponta innan tävlingen började. Därför hade jag inte väntat mig att gå så bra och det gjorde jag inte heller. Mina varv blev 31-27-28. Det gav i alla fall lite träning inför helgens KM.

På onsdagskvällen var det bio som stod på schemat. Jag, Louise och Annelie gick och såg ”Som hund och katt” i 3D och den var rätt så rolig. Det finns så många filmer jag skulle vilja se på bio, men det är ju inte så ofta man har tid nu längre. Det blir väl till att hyra dem sen när de kommer ut.

Den onda huvudpersonen i filmen "Som hund & katt"



På torsdagen skulle jag äta lunch med klassisarna Jenny och Elena, men det var bara Jenny som kunde. Det var i alla fall trevligt att träffa henne. Vi funderade lite på att ordna en middag med gänget från klassen snart. Det vore kul. Tyvärr har vi varit lite dåliga på att hålla kontakten sedan skolan slutade. Jenny och Elena är de enda som jag har träffat från klassen faktiskt.

Helgen gick helt och hållet åt till golfträning i Gullbergsbro. Vi var ett gäng som tränade ihop på lördagen. Tyvärr fick jag inte alls till det, bl a för den förbannade ”mosbrickan” som jag har jättesvårt för. Blir 3 eller 4 varje gång nästan. Mina varv blev 28, 29 och 31.



Hatbanan


På söndagen var det då dags för KM. Som enda dam i klubben var jag ju ensam i min klass och skulle automatiskt vinna. Det gjorde att jag kunde spela avslappnat och ta det som träning och nu verkade spelet falla på plats. Förutom ett dåligt varv gick jag bara gröna och mina varv blev: 24-24-30-24-23-22. Var riktigt nöjd med denna tävling! Mitt 22-varv var ju också årsbästa på den anläggningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar