Summa sidvisningar

lördag 23 oktober 2010

Förlovning

Vecka 36

Vecka 36 flöt på ganska bra på jobbet. Jag har nu fått förlängt vikariat t o m 31 december vilket känns bra. Jag kommer också att få jobba på en avdelning under oktober och november då en av läkarsekreterarna där ska vara mammaledig då. Jag tror att det blir bra för kroppen att vara på avdelning ett tag där jobbet inte är lika stillasittande som i paviljongen. Kommer dock att sakna arbetskamraterna från paviljongen och den frihet man har där när det gäller flex osv. Den här veckan var det så kallad hälsovecka på jobbet med en massa intressanta föredrag. Jag gick på ett som handlade om sömn och fick lite tips om hur man ska göra för att sova bättre.

Hade en del huvudvärk denna vecka, men inte så farligt. Jag var och tränade med sjukgymnasten på tisdagen. Har bytt till att träna efter jobbet i stället för före och det passar mig mycket bättre. Jag var även i Åby simhall och simmade och bastade en gång denna vecka vilket känns bra för nacken och ryggen. På fredagen lyxade jag till det med massage. Det finns en massör hos sjukgymnasten som ger jättebra halvkroppsmassage för 290 kr. Det ska jag unna mig att gå på lite oftare.

Vi har nu börjat att riva filtbanorna på Gullbergsbro eftersom vi ska bygga en MOS-anläggning till nästa år (äventyrsgolf). På onsdagen var jag, Ponta och några andra klubbmedlemmar där och gjorde så kallat slavarbete, hehe. Vi skulle lyfta hundratals tunga plattor och stapla dem på lastpallar. Jag orkade inte lyfta så många, men jag hjälpte i alla fall till att bända upp dem med kofot.


Slavarbete, arbetsledare Viktor i mitten


På helgen var det dags för min och Pontas stora dag. Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss denna helg och det skulle ske på en hotellweekend i Borås. Vi tog in på Scandic på lördagen och dagen spenderade vi med att gå i affärer och shoppa lite. Vi åt lunchbuffé på The golden elephant, jättegod thaimat! På kvällen bytte vi ringar och hade en romantisk kväll/natt på hotellet med god middag i restaurangen och lite spalyx i bubbelpoolen samt champagne! Känns riktigt bra att vara förlovad med Ponta nu efter 4 år tillsammans. När vi köpte ringarna och beställde graveringer tänkte vi inte på att vår stora dag blev den 11 september. Det kanske inte var ett så lyckat datum, men man lär ju i alla fall inte glömma vilken dag det är!

Middag i restaurangen på Scandic

Biff à la Lindström

På söndagen började vi dagen med god hotellfrukost och sedan åkte vi hem till Mölndal. Jag kände mig helt färdig denna dag och hade så ont i huvudet så det blev bingen nästan hela dagen. Tur att det var söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar