Summa sidvisningar

tisdag 26 oktober 2010

Min födelsedag

Vecka 37

Detta var min näst sista vecka i paviljongen innan jag skulle börja på avdelningen. Nästa vecka ska jag börja att gå bredvid och lära upp mig lite innan min företrädare slutar. Jag har dock börjat ångra mig lite angående avdelningsjobbet och skulle helst vara kvar i paviljongen. Kommer verkligen att sakna arbetskamraterna därifrån men jag får gå dit och hälsa på dem ibland.

Denna vecka var jag på akupunktur en gång och styrketräning med sjukgymnasten en gång. Jag har även fått ett träningsprogram som jag ska göra hemma varje dag. Det är lite jobbigt för det tar cirka 15 minuter att göra. Måste komma ihåg att göra det varje dag. Har haft ganska mycket huvudvärk denna vecka också.

På tisdagen fyllde jag år, men vi hade bestämt oss för att fira det till helgen i stället så det blev en väldigt lugn födelsedag. Pontus presenter hade jag redan fått när vi var i Borås, underkläder och ett par boots som jag valde själv. Jag hade i alla fall bakat kakor som jag bjöd på på jobbet. Det var första gången jag gjorde cup cakes och de blev väldigt fina, men lite för hårda. Jag lät dem nog vara i ugnen för länge. Så här fina var de i alla fall!



På torsdagen träffade jag Annelie på Frölunda Torg. Vi tog en fika på Espresso House där jag åt en grymt god macka med chèvreost och fikonmarmelad. Det var den godaste mackan jag ätit på flera år! Efter fikat gick vi i affärer en stund. Jag var på jakt efter något nytt men hittade ingenting bara för att jag hade pengar, hehe.

På fredagen var jag hos optikern och skulle kolla synen för jag tycker att jag ser dåligt med mina linser. Det visade sig att mitt brytningsfel som jag har på vänster öga hade blivit mycket sämre sedan förra gången så det är därför jag inte ser så bra. Kanske kan hänga ihop med min huvudvärk också. Jag ska få nya linser nu som korrigerar brytningsfelet så då hoppas jag att det blir bättre.

Lördagen var en väldigt intensiv dag full med aktiviteter. Vi började redan på förmiddagen med att åka ut till Henrik, Catarina och Viktor för vi skulle ha ett extrainsatt styrelsemöte angående MOS-banan. De bjöd på lyxfrukost så det var riktigt trevligt. Efter mötet åkte jag och Ponta till Alelyckan för första gången i höst. Mixed-SM börjar ju närma sig och vi behövde känna lite på banorna. Hann bara gå igenom alla banor ett snabbt varv och känna på det lite. De hade ändrat några banor. Vet inte om det gör anläggningen svårare eller lättare. Det återstår att se när vi börjar gå räknevarv. På kvällen var vi bjudna till Torgny på hans 50-årsfest. Det blev en trevlig tillställning med mycket god mat.



Monika, jag och Lorentz

På söndagen hade jag min första huvudvärksfria dag på cirka 2 månader. Skönt att äntligen känna sig ”klar i huvudet” igen. Det passade väldigt bra för jag skulle ha lite kalas för familjen. Vi började med att städa lägenheten och sedan gjorde Ponta landgångar medan jag satte ihop en tipspromenader för och om familjen. Detta blev väldigt populärt och det visade sig vara Margita som tog hem segern. Familjen var kvar på kalas hela eftermiddagen så det var väldigt trevligt. Jag fick många fina presenter, bl a presentkort på Intersport och ett stort sängöverkast vilket vi inte hade innan. På kvällen gick vi och röstade och det blev taktikröstning från min sida.



Margita och Putte var här och firade mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar