Summa sidvisningar

tisdag 12 april 2011

Hagmans konditori

Vecka 9


Ponta hade fått den ljusa idén att vi skulle börja med GI-metoden för att gå ner lite i vikt så denna måndag drog vi igång. Jag kan inte säga att jag var sådär jätteladdad. Vill ju gärna gå ner, men GI är verkligen jobbigt! Kämpade dock på så gott jag kunde under veckan (d v s lite fusk).


På onsdagen hade jag inbokat ett återbesök hos Ortopedhuset, Aleris, där jag skulle få reda på hur min rygg hade sett ut på röntgen. Det visade sig att det är något konstigt med ryggen. Tydligen så är det ett utskott på en kota som ser lite mysko ut och därför ska jag snart få genomgå en datortomografi för att fastställa vad det är som är fel. Det känns lite oroväckande, men ändå skönt att man kommer vidare på något sätt. Har haft ont i ryggen i snart 2 år så det vore skönt om man kunde bli av med det.


Redan på fredagen så bestämde jag mig för att lägga av med GI-metoden. Blev typ illamående av att bara äta wokgrönsaker och sånt till köttet. Usch! Ponta var dock duktig och skulle fortsätta kämpa med detta.


På lördagen skulle vi fira mormors kommande 80-årsdag med en dag i Göteborg. Jag och Ponta mötte upp mormor och min familj utanför Lorensbergsteatern och så gick vi på Hagmans konditori med Galenskaparna. Det var en jättebra föreställning som allt de brukar göra. Det var mest musik, men jag kände inte igen så många låtar eftersom det var mest från 60-talet (tror jag), men tyckte det var bra ändå. Efter föreställningen mötte vi upp min morbror med familj och så åt vi middag på La Terrazza. Det var verkligen jättekul att träffa släktingarna för det är inte ofta vi träffas. Mina kusiner hade jag inte sett på flera år och de hade verkligen ändrat sig sedan sist. Det var också kul att mormor hade väldigt trevligt och verkligen verkade uppskatta att vi hade samlats allihop för att fira hennes 80-årsdag. Tyvärr så var maten inte riktigt till belåtenhet för min del. Jag beställde hälleflundra som brukar vara jättegott på restaurang, men den här var totalt smaklös och full med ben. Usch! Desto godare var då efterrätten som var sorbetglass med ananas. Huvudsaken var i alla fall att vi hade en trevlig kväll tillsammans.


På söndagen åkte jag och Ponta ner till Varberg och hälsade på igen eftersom mormor var där. Hon fick en flaska whiskey i present av oss, Putte och Margita och det blev hon nog glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar