Summa sidvisningar

tisdag 12 april 2011

Sjukvecka

Vecka 8


Måste säga att vecka 8 blev en väldigt tråkig och näst intill meningslös vecka. Det började med en måndag där arbetsdagen följdes av två möten. Först var det möte på Nordea med vår personliga bankman, sista mötet innan husköpet. Han höll på att skrämma ihjäl oss när han började prata om pantbrev, men det visade sig att han hade blandat ihop saker och ting och trodde att vi skulle köpa ett fristående hus och inte en bostadsrätt. Inget pantbrev till bostadsrätter! Efter Nordea var det dags för Gullbergsbros årsmöte. Det var lite roligare och jag fick utmärkelse för att ha tagit medalj på mixed-SM tillsammans med Ponta. Vi fick varsin biocheck på 200 kr och även tulpaner. Alltid nice! Provade även ut den nya klubbdräkten på mötet och jag kände mig nöjd med den.


På tisdagen hände typ ingenting förutom jobbet och på onsdagen vaknade jag med ruskigt ont i halsen och kände mig jättehängig. Kände direkt att det var sjukdom på gång. Jag gick till jobbet i alla fall och förberedde så mycket jag kunde till torsdagen.


När jag vaknade på torsdagen kände jag direkt att jag inte skulle kunna gå till jobbet. Hade feber, hosta, ont i halsen, huvudvärk och var jätteförkyld. Hade ju haft det på känn, men det var jättedålig timing för just denna torsdag hade jag mycket inplanerat. Först ett möte på förmiddagen på jobbet, sedan lunch med klasskompisarna och på eftermiddagen skulle jag åkt till Östra sjukhuset och gått på ett föredrag med Mikael Andersson (han som varken har armar eller ben men kan göra sjukt mycket saker ändå). Skulle även ha träffat Annelie på kvällen och sett på derbyt mellan HV och Frölunda. Riktigt tråkigt att behöva ställa in allting och även jobbigt att ingen annan på jobbet kan rutinerna på min avdelning så man sätter verkligen folk i skiten när man är sjuk.


Var sjuk torsdag, fredag, lördag och söndag så jag gjorde typ ingenting resten av veckan förutom att vi började packa några flyttlådor på söndagen när jag kände mig lite piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar