Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

Huset

Vecka 11 Den här veckan började rätt så bra med att vi fick nyckeln till huset! Var på ett sita möte med mäklaren och säljarens ombud på måndagen. Jag hade väntat mig strul, men det var inte så farligt. Det enda "problemet" var att det fattades en nyckel, men den hade tydligen den som hade städat huset. Bra, då visste vi i alla fall att någon hade gjort det! Vi var ju bara tvungna att åka dit efter jobbet och titta lite. Huset var städat, men de hade missat på några ställen. Tyckte ändå att det var helt okej. Jag hade väntat mig värre. Det tråkiga var dock att den gamla ägaren hade lämnat kvar saker i förrådet och även en säng där uppe och lite täcken och kuddar. I och för sig behöver vi en säng så det var ju välkommet, men det andra hade han gärna fått forsla bort! Annars kändes det kanon att äntligen få gå in i vårt eget hus! Under veckan som gick så packade vi och körde bort lite saker till huset varje dag, bl a började vi med att flytta det som vi hade i källarförrådet och det vill inte säga lite! Men det är skönt att ta det lite pö om pö. På torsdagen kom Tårtmagen ner för att hjälpa oss med tapetseringen. Vi åt middag hemma hos oss (jag hade gjort en riktigt god potatis- och purjolökssoppa) och sedan åkte vi bort till huset och kollade. Tårtmagen tyckte det var ett fint hus och han fick också inviga huset med att sova där borta. På fredagen hade Ponta tagit ledigt så han och Tårtmagen drog igång med tapetseringen då. När jag kom hem från jobbet så började vi med att åka till IKEA och äta middag och köpa några taklampor för vi har ju inte en enda lampa i huset. Vi hittade några snygga lampor som vi köpte. Sedan åkte vi tillbaka till huset och jag fick inspektera. De hade gjort huvudsovrummet där det var den "lätta" tapeten utan mönsterpassning och det såg jättefint ut! Ett helt annat rum och mycket ljusare. På lördagen fortsatte de att tapetsera det andra sovrummet som skulle ha fondväggen som var lite svår. Jag passade i stället på att tvätta all tvätt i gamla tvättstugan och sedan körde jag bort lite grejer till huset och började packa upp det som skulle vara i köket. Fick igång diskmaskinen och den fungerade så fint! Mitt på dagen tog vi ett lunch break och åkte en sväng till ÖB för vi behövde lite verktyg. Passade också på att köpa god lunch i fiskaffären i form av smörgåstårta. Det var kanonväder så vi satt faktiskt ute på altanen och käkade lunch. Det ska bli så roligt att göra i ordning den lilla trädgårdstäppan längre fram! På eftermiddagen blev rummet färdigt och det blev kanonfint! Tyvärr har jag inte kunnat ta något kort eftersom kameran är nerpackad, men jag får väl lägga upp det lite längre fram. Jag blev i alla fall jättenöjd med rummet och tycker fortfarande att tapetvalet var riktigt bra! Tårtmagen åkte hem på lördagskvällen eftersom de redan var färdiga och hans katter var själva. Tyvärr så var alla lampor som vi hade köpt på IKEA totalt muppiga. De var inte färdigmonterade utan man var tvungen att själv köpa sladdar och kontakter och sätta ihop dem. Därför tog jag och Ponta en sväng till IKEA på söndagen och lämnade tillbaka allihop. Däremot köpte vi 2 st byråer som vi ska ha i klädkammaren. Framåt lunch kom mamma och pappa på besök för de var nyfikna på huset. Vi tog en fika och sedan fick de gå husesyn. De tyckte också att huset var jättefint! Sedan fick pappa hjälpa Ponta att montera byråerna och mamma hjälpte mig med att fortsätta packa upp köket. Efter den här veckan kände man sig helt slut, men det kändes också kul att ha kommit igång lite i huset. Nästa helg blir det flytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar