Summa sidvisningar

måndag 2 maj 2011

Flytten

Vecka 12

Så kom flyttveckan. Vi började med att flytta över delar av förrådet på måndagen.

På tisdagen skulle vi till tandläkaren. Som vanligt var jag lite nervös för besöket. Kommer aldrig glömma chocken jag fick när jag gick till tandläkaren efter några års uppehåll och fick beskedet 14 hål. Men den här gången hade jag skött mig och hade 0 hål. Skönt! Det är också skönt att jag har hittat en snäll tandläkare i min klubbkompis Henrik =). Efter tandis skulle jag och Ponta införskaffa några lampor till nya huset. Vi åkte runt till ett antal lampaffärer, men det visade sig vara ett rent helvete att få tag i en lampa för under 500 spänn som man inte behövde konstruera på egen hand. Till slut hittade vi i alla fall en fin plafond som vi köpte till extrasovrummet.

På onsdagskvällen kom Karin och Ulf och hjälpte oss att köra över lite flyttlådor till huset. Det gick väldigt fort och smidigt så vi hann även med att packa upp lite och sätta upp lampan vi hade köpt.

Torsdag och fredag gick åt till att förbereda för stora flyttlasset som skulle gå på lördagen. Pappa, Putte, Annelie och Lars var snälla och hjälpte oss med flytten. Det hela gick väldigt smidigt måste jag säga. Tror inte flytten tog mer än 1,5 timme totalt. Efteråt bjöd vi på en snabblunch på Donken. Resten av dagen gick åt till att fixa i huset.

På söndagen skulle jag och Ponta "bara" åka och hämta några saker som vi inte fått med oss dagen innan. Det var bl a 2 st städskrubbar som vi hade glömt att tömma. Man kan knappt fatta hur mycket det får plats i en skrubb. Det hela ville aldrig ta slut och den här "lilla flytten" tog mycket längre tid än den stora på lördagen. Till slut var lägenheten i alla fall tom och redo för flyttstädning. På eftermiddagen kom Louise och Johan förbi med den lille bebisen för de skulle titta på ett hus i våran radhuslänga. Den lille bebisen var jättetrött och sov hela tiden han var där, men han var söt och verkligen otroligt pytteliten =). Tyvärr så tyckte inte Louise och Johan att huset var så bra. Det var synd för det hade varit kul om vi blev grannar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar