Summa sidvisningar

lördag 21 maj 2011

Jysk

Vecka 14


Det är inte klokt vad mycket man behöver när man flyttar till ett hus! På onsdagen åkte jag och Ponta till Kungsbacka. Först åkte vi till Freeport för att hitta en present till Charlotta som fyllde år i januari, men vi skulle träffa henne först nu. Vi hittade en fin utelykta på Freeport. Jag skulle också leta efter några kläder som var lite rockiga för vi skulle ha 80-talsrockfest med jobbet på fredagen. Det enda rockiga jag hittade var en silvrig kavaj på Filippa K som kostade 2000, så det blev inget köp.

Efter Freeport åkte vi in på Jysk och skulle köpa en skänk till hallen, en sån där som man kan öppna locket på och lägga ner en massa saker. Det blev en sådan, ett blomsterbord som vi ska ha telefonen på, en tvättkorg och en garderob. Vi fick mäta om garderoben skulle gå in i bilen och det var precis att det gick.


Resten av veckan gick åt till att montera ihop alla sakerna. Jag kan verkligen inte rekommendera Jysk. Varenda grej vi monterade var det något som inte fungerade och ritningarna var inte heller speciellt bra. Det värsta var ändå garderoben. Vi höll på hela helgen med att bygga den jävla garderoben och det gick bara inte att stänga dörren om man satte den som den skulle vara. Till slut åkte vi bort till Jysk och kollade på deras exemplar hur man skulle göra. Då gick den att stänga men det blev värsta glipan i dörren. Inte så snyggt, men nu fungerar den i alla fall. (Även garderoben i affären hade värsta glipan så det går nog inte att få det bra!).





Ponta bygger garderoben från helvetet




På torsdagen åkte jag till Frölunda Torg och gick i typ varenda affär för att hitta rockiga kläder. Hittade så klart ingenting. Till slut bestämde jag mig för att ta en top som jag hade hemma med lite kedjor på och en svart kort kjol och lädertights.


Natten till fredagen hade jag ont i magen så jag sov nästan ingenting. Jobbade ändå på fredagen men när kvällen kom hade jag både huvudvärk, ont i magen och var jättetrött så jag struntade i festen och var hemma och såg på film i stället.


På lördagen skulle vi ha en arbetsdag på Gullbergsbro och göra lite fint på den nya äventyrsbanan. Jag och Linda hade tänkt plantera, men jorden hade inte kommit så det fick bli andra uppgifter i stället. Jag slipade och lackade några fina bänkar som vi ska ha på banan. Det var jättefint väder så det var härligt att vara ute i solen. Se så fin banan är!







Före




Efter



På kvällen var vi hos Karin och åt middag med Charlotta, Hanna och Elias. Elias hade blivit så stor och kunde ställa sig upp nu. Hanna och jag lekte i stort sett hela kvällen. Det är min lilla favorit =).


På söndagen var vi hemma hos Louise, Johan och lille Viktor. Han hade blivit lite större sedan första gången vi såg honom och den här gången var han vaken lite mer. Jag fick hålla den lille och han var så snäll och skrek ingenting.



Annelie och Viktor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar