Summa sidvisningar

onsdag 16 mars 2011

Två kära återseenden på en och samma vecka

Vecka 7

På måndagen var jag på Aktiv och tränade för sista gången. Det kändes så jävla skönt att inte behöva gå dit mer. Aldrig mer behöva gå tidigare från jobbet och släpa min tunga gymväska till Mölndals centrum och köra det sega, tråkiga programmet. Befrielse!

På tisdagen träffade jag min gamla vän, Pokermats, som var i Sverige på en blixtvisit. Han hade varit på resande fot i flera månader i Thailand och Filippinerna och hade mycket spännande att berätta. Vi tog en fika i Vasastan och pratade av oss ett par timmar. Han hade även med sig några av mina gamla filmer med Nallis. Ska bli kul att titta på dem någon dag! Pokermats framtidsplan var nu att återvända till Norge och skaffa mer pengar för att återigen resa runt i världen.

På onsdagen var det kvällstävling i Askim. Fy fan vad dåligt det gick. Det här var nog min sämsta tävling där ever. Tre riktigt dåliga varv: 33, 32 och 31. Det kändes som om detta kanske var sista gången jag var med där. Är lite trött på eb över huvud taget och Askimshallen i synnerhet. Ska nog ta ett litet upphåll från golfen tills vi åker till Tyskland i påsk.

På torsdagen begav jag mig till Friskis & Svettis i Mölndal för att testa på yoga och det var en riktig höjdare! Väldigt trevlig och behaglig träning som nog passar bra för min lite stela kropp. Det är ju också bra att man får öva på att slappna av för det är jag inte så bra på. En del på yogapasset var verkligen sjukt viga och kunde typ stå på huvudet. Jag ska försöka att gå på yoga en gång i veckan nu och sedan träna själv en gång i veckan på gymmet. Det känns som en bra och hållbar plan. Frågan är bara om man ska köpa något kort på Friskis & Svettis eller om det är bättre att betala per gång. Nu har jag använt 2 kuponger som finns i Mölndalshäftet och har 1 kupong kvar. Man kanske kan köpa ett nytt Mölndalshäfte sedan för det kostar bara 100 kr, så då blir det 33 kr/pass vilket är billigt. Frågan är ju om de tycker det är okej att man dyker upp med gratiskupong vecka efter vecka.

Efter en ganska intensiv arbetsvecka med aktiviteter varje kväll var jag ganska slutkörd på fredagskvällen. Jag och Ponta hade inte så mycket planer för helgen så vi tyckte det passade perfekt att ta en riktig filmhelg och hyra 3 filmer i 3 dagar. Filmerna blev Puss, Inception och Knight & Day. Det visade sig dock vara riktigt dåliga val för både Puss och Inception var riktigt dåliga filmer. Knight & Day var helt okej och lite smårolig.

På lördagen var det soligt och fint väder även om det var kallt så jag och Ponta träffade Louise & Johan för en spontan promenad i Skatås. Det var skönt att komma ut i skogen och röra på sig lite. Det var längesedan jag gick någon långpromenad. På kvällen var det dags för en liten reunion med Järngänget från klassen på Mañana. Trots att vi inte träffats på flera månader (med undantag för Jenny som också jobbar på Mölndal) så kändes det som igår. Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat och mycket snack. Jag har verkligen saknat "mina tjejer". Nu får vi försöka träffas snart igen.

Suzanne, Jenny och Laura


Jag och Emmy


Vitlöksbröd, tigerräkor, pata negra-skinka och oxfilé med salsa

På söndagen blev det en sväng på Ikea för hela min familj skulle dit. Vi träffades och åt lunch och det var smockfullt i restaurangen. Ingen höjdare att åka till Ikea på helgen egentligen. Jag och Ponta spanade lite på bäddsoffor, men tyckte inte att de hade någon riktigt snygg. Vi tittade också på sängbord som vi måste köpa när vi flyttar, men köpte inget den här gången. Det blev bara lite småsaker på Ikea. Efteråt åkte vi och visade huset för familjen. De tyckte att det såg fint ut utanpå och att området verkade trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar