Summa sidvisningar

fredag 4 mars 2011

Äntligen en lösning på huvudvärken

Vecka 5

Det här med hållningen har verkligen hjälpt mot huvudvärken! Från att ha haft huvudvärk och ont i nacken så gott som varje dag har det gått till kanske två gånger i veckan. Tänk att en sådan liten grej kan göra så mycket. Och tänk att jag inte har kommit på det tidigare! Här har man kämpat i över ett år med sjukgymnastik/akupunktur två gånger i veckan. Tänk så mycket tid jag har lagt på det. Men det känns verkligen skönt att ha blivit av med den mesta huvudvärken nu. Underbart!

Den här veckan har jag varit under upplärning på 233. Upplever det som att det är den svåraste avdelningen jag har varit på för det är så mycket att hålla reda på och så många kringuppgifter. Men det blir nog roligt sedan när man har kommit in i det hela.

Den här veckan blev det två träningspass på Aktiv med styrketräning. Börjar känna att jag kanske ska sluta där nu när jag har hittat något annat som har hjälpt. Visst är det bra med styrketräning, men jag kanske kan klara det på egen hand i stället och slippa binda upp mig så med tider som jag gör på sjukgymnastiken.

På onsdagen var jag med på kvällstävling i Askim. Första varvet var rent bedrövligt. Jag var sååå nära high score på eb som är 35. Det blev 34. Hemskt! De andra två varven gick det bra igen och det blev 25 och 24. Jag och Ponta har fått en dålig vana. Varje onsdag efter kvällstävlingen åker vi till Burger King och köper mat. Gott, men onyttigt!

På lördagen hade vi bestämt oss för att åka till Varberg. Jag har längtat så efter havet ett tag nu så vi åkte ner till strandpromenaden och gick ett varv runt Fästningen. Först blåste det så in i helvete så jag trodde aldrig vi skulle komma runt, men när vi bara kommit förbi fästningshörnan som var det värsta blåshålet var det jättefint väder. Havet var vackrare än någonsin och det var synd att jag inte hade med mig kameran. Det låg is på havet, men de 10 metrarna som var närmast stranden var isfria och där porlade vattnet så härligt. Jag älskar verkligen havet! Längtar efter våren och sommaren nu. Den här vintern har varit så lång och utdragen. På kvällen såg jag och mamma på första omgången av Melodifestivalen medan pappa och Ponta kollade på någon tråkig match. Jag tyckte de flesta låtarna var okej, men det var ingen som var sådär jättebra. Den jag gillade bäst var Social butterfly, men den åkte ju ut direkt. Däremot tyckte jag han kunde klätt sig lite snyggare och låta bli att sno Karlsson på takets outfit.

http://www.youtube.com/watch?v=EF3UMsHdit4

Tyckte även In the club med Danny var ganska bra och den gick ju till final.

http://www.youtube.com/watch?v=d_iz6e3ETPg

Mamma gillade rapparkillen som gick till final.

http://www.youtube.com/watch?v=9iIcoRrZT2o

På söndagen utnyttjade jag Mölndalshäftet och åkte och tog en gratisträning på Friskis & Svettis. Eftersom det inte skulle vara något pass på ett bra tag så blev det lite träning på gymmet och endast löpband. Jag sprang 3,5 km. Det tyckte jag var lagom. Tycker Friskis & Svettis i Mölndal har ett fint gym där jag skulle kunna tänka mig att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar