Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Tourfinal i Vänersborg

Vecka 6


Den här veckan började med jobb och sedan styrelsemöte på måndagskvällen. Varje gång jag ska på ett styrelsemöte känner jag att jag hellre hade gjort något annat den kvällen. Därför har jag beslutat mig för att gå ur styrelsen. Det var inte så roligt som jag hade tänkt mig utan jag lägger hellre min tid på andra saker. Eftersom jag bara hade fyllnadsval på 1 år så får jag lov att gå ur styrelsen till årsmötet. Berättade för de andra i styrelsen att jag skulle sluta och de försökte få mig att ändra mig, men det gick inte.

På tisdagen hade vi avdelningssekreterarmöte på jobbet. Jag tyckte mötet gick bra och det känns väldigt bra med den nya chefen. Vi bestämde bl a att vi ska ha ett informellt veckomöte varje måndagsmorgon med bara avdelningssekretarna. Det kan vara skönt att träffas en gång i veckan och lufta olika problem och ta hjälp av varandra. På kvällen skulle jag återigen till den andra sjukgymnasten som jobbar med yoga. Hon var jätteglad att höra att min huvudvärk hade blivit så mycket bättre sedan jag började tänka på hållningen. Hon visade mig ytterligare några yogaövningar. Sedan diskuterade vi min träning och kom fram till att jag ska sluta med sjukgymnastik nu och i stället köra yoga en gång i veckan samt styrketräning på egen hand en gång i veckan. Det tyckte jag lät som en bra plan. Efteråt åkte jag till en syateljé och hämtade 2 par byxor som jag lämnat in för uppläggning. Så nu har jag i alla fall 2 par byxor som passar och är snygga. Skönt!


På onsdagen var det kvällstävling i Askim som jag var med på. Jag verkar inte längre få till det alls i Askim utan mina varv blev höga: 27-30-28. Tycker inte det är lika skoj att spela där längre och jag funderar på att trappa ner på onsdagstävlingarna.


På torsdagen skulle jag träffa klassisarna Malin och Jenny för att luncha, men Jenny var inne i en Nutriletteperiod så hon kom inte. Jag och Malin lunchade i alla fall och det var trevligt. Vi pratade en del om huset och den kommande renoveringen och jag började inse att det kanske är lite överoptimistiskt att tro att man ska hinna tapetsera om 3 rum på en helg... Efter jobbet var jag och fikade med Annelie på Frölunda Torg. Det blev en fika på Espresso house eftersom Annelie är tokig i det stället. Själv tycker jag inte de är så speciella, men helt ok. Efteråt gick vi i affärer en stund och jag shoppade en aquablå tunn, sladdrig tröja på New Yorker, en sån där utan knappar som ska hänga och slänga lite. Svårt att förklara, hehe. Den var snygg i alla fall!


Fredagen var min sista dag med handledare på avdelning 233. Det kändes riktigt läskigt att inte ha någon livlina nästa vecka, men vi får se hur det går. Känns som att jag hade behövt någon vecka till. Jag började helgen på bästa sätt, nämligen med en massage på Aktiv på fredagskvällen.


På lördagen bar det iväg till Vänersborg. Jag och Ponta hade även med oss Ulla från Askim i bilen eftersom hon inte hade någon klubbkamrat som skulle spela tourfinalen. På vägen upp till Vänersborg hamnade vi i bilkö för det hade hänt en riktig seriekrock vid Ljungskile. Tror det var 8 bilar inblandade. Tur att vi inte hamnade i den krocken. Vi tränade i stort sett hela dagen på eb-banorna. Träningen gick lysande! Mina varv blev 20-22-23-21-21. Det var roligt att få till ett 20-varv för det var ganska längesen jag gick så lågt. På kvällen var vi ute och åt med Ulla på Koppargrillen som ska vara Vänersborgs flotta restaurang. Tyckte mer den kändes som en riktig sylta och vi fick bord ända framme vid stekbordet. Maten var i alla fall god. Jag åt en god köttbit med bearnaise och pommes. Jag och Ponta skulle sedan sova över i Fuskarns lägenhet eftersom han i sin tur sov hos Bernie. Tyckte det var skönt att slippa åka hem, men jag ångrade mig nästan när jag insåg att Fuskarn lever i värsta misären. Man kunde inte ens använda kranen i badrummet utan man fick tvätta händerna i köket. På kvällen såg vi på Melodifestivalen och det var en riktigt dålig omgång. Den enda låten jag tyckte var hyfsad var My heart is refusing me med Loreen. Tyckte varken Sanne Nilsen eller Brolle hade bra låtar även om de är bra annars.


På söndagen var det dags för tourfinalen. Tävlingen inleddes med 2 kvalvarv. I B-klassen där jag spelar var vi 6 stycken som gått till final och 4 av oss skulle få spela vidare efter kvalet. Jag började starkt med ett 21-varv och låg bra till. Låg rätt bra till andra varvet också tills jag kom till blixten som inte brukar vara några problem, man bör inte få mer än 2 där eftersom man spelar vall. Jag råkade dock gå i för tidigt så jag fick långläge. Sen gjorde jag bort mig och puttade stenhårt så jag fick tillbaks bollen till samma läge. Puttade sedan löst så den drog och det blev en femma. Riktigt pinsamt. Som tur var gick jag precis vidare till cupspel. Jag fick möta Bengt Svensson i semifinalen som jag slog ganska lätt. I finalen fick jag möta norrmannen Finn. Ledde i början, men tappade sedan tre banor i rad och fick till sist se mig besegrad på bana 17. Var ganska nöjd ändå med andraplatsen och spelet över huvud taget. Efter tävlingen åkte jag och Ponta och åt en segermiddag på Sokrates Taverna, väldigt god grekisk mat i form av zouvlaki som jag älskar.

Jag och Gädda kom båda 2:a, men i varsin klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar