Summa sidvisningar

torsdag 14 juni 2012

Babysim

Vecka 21

Den här veckan var det näst sista gången på babysimmet och Ponta hade möjlighet att följa med den här gången också. Han passade på att ta lite kort vilket var lättare sagt än gjort. Han lyckades i alla fall fånga Alfons och mig på några bilder. Här kör vi karusellgreppet där Alfons ska vila hakan mot min arm medan jag drar runt honom i en ring runt mig. Detta gillar han!


Vi skulle också lära bebbarna att hålla i sig i våra händer. När de kopplar grepp om händerna ska man lägga dem på rygg så här och dra runt dem i ring. Detta var lite klurigt i början, men på slutet gick det bättre.


Och här kör vi det vanliga simgreppet.


Efter babysimmet fick jag jätteont i halsen och blev förkyld. Detta höll i sig hela veckan vilket gjorde att jag och Alfons höll oss hemma onsdag och torsdag. Alfons passade i samband med detta på att ha några av sina värsta nätter då han vaknade och gallskrek och inte ville amma vilket annars alltid brukar fungera. Jag vet inte vad detta berodde på, men efter några nätter började det bli som vanligt igen så det kanske bara var ett så kallat utvecklingssprång.

På fredagen hade vi lovat att ta kiosken på golfen vilket var lite jobbigt eftersom jag fortfarande var sjuk och hade värsta sömnbristen sedan Alfons var nyfödd. Det gick bra i alla fall och vi fick in del på spel och kioskförsäljning.

På lördagen hade vi fullspäckat schema och som tur var började jag känna mig lite bättre då. På dagen var vi bjudna till Gilberg och Anita på lunch. De hade också bjudit in Jesper, Maja med deras lilla My, Karin och Ulf och ett annat par som jag träffat ett par gånger. Det var kul att träffa alla.

På kvällen skulle vi till Louise och Johan för att titta på Eurovision Song Contest. Det var som vanligt jättekul och roligt att Sverige hade en sådan bra låt i år och vann! Det är sådana gånger man är riktigt nöjd med att vara svensk! Jag tyckte det var en del andra bra låtar också, bl a Cypern och Ryssland (de söta små gummorna).  För första gången på flera år hade jag inte bettat något på festivalet eftersom jag inte hunnit lyssna in mig på låtarna i förväg, men det var rätt skönt att bara kunna titta och njuta =).

På söndagen var det min första mors dag. Alfons hade gått upp tidigt på morgonen för att åka och köpa en present till mig (okej, Pontus fick följa med honom). När jag kom ner till frukosten hade han ställt fram en skål med godis och en trisslott till mig. Så gulligt! Vi hade bjudit in mamma, pappa, mormor, morbror Dick, moster Margaretha och kusin Johan då alla faktiskt var i Göteborg. Det var jättekul att träffa dem och mormor tyckte nog det var väldigt kul att få se Alfons igen. Hon hade inte sett honom sedan före jul och det har ju hänt mycket sedan dess. Alfons trivdes också bra i sin gammelmormors knä. Det visade sig också att de matchade varandra i randiga kläder =)


Den här veckan har det varit ett steg (eller flera) tillbaka vad det gäller sömnen. Han har fått sova i vår säng hela veckan eftersom han varit så orolig och ledsen på nätterna. Däremot har maten gått bra och han äter sig numera mätt på både lunch och kvällsgröt så att jag slipper amma de två målen. Ammar ändå väldigt mycket tycker jag så det är skönt att byta ut två mål i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar