Summa sidvisningar

torsdag 31 juli 2014

Sista veckan hos dagmamman

Vecka 27

Detta var Alfons sista vecka hos Marie före sommarlovet. Det blev regnpromenader.





En utflykt till Haga där de gick på café, restaurang och besökte en lekpark.



Hemma hade vi lite lekparkshäng med Alices och Vilmas familjer.



Farmor Karin var hemma en sväng mellan sina husbilssemestrar och kom förbi och hälsade på barnbarnen.


Den här killen börjar bli väldigt nyfiken på allt möjligt vilket gör det lite svårare att somna på kvällarna. Här är han jättepigg och vill bara busa. Förut kunde han alltid tutta sig till sömns, men nu vill han alltid ta min telefon eller bok eller vad jag nu sysselsätter mig med medan jag ammar. Ibland får man helt enkelt släcka lampan för att han ska kunna varva ner.


Det blev ett besök i Harrys lekpark och vår lille "Sjörövarfabbe" passade på att styra skeppet.


På fredagen hade vi finbesök av Gunnar, Malin, Stina och Hugo från Uddevalla. Det blev en jätterolig dag med lekparkshäng, mycket lek för Alfons och Stina i trädgården och dagen avslutades med middag på Mr Johansson. Det var roligt att Alfons och Stina kom så bra överens. Stina är nästan 1 år äldre än Alfons men de lekte så fint tillsammans.


På helgen åkte vi till Varberg och besökte Barnens badstrand. Det var lite för kallt i vattnet för mig, men Alfons badade lite.


Lukas tyckte det var kul att se Alfons bada och plaska. Nästa sommar blir det roligt när han också får bada och gräva på stranden.


Mamma och pappa på Barnens badstrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar