Summa sidvisningar

torsdag 17 september 2015

Tillbaka på jobbet

Vecka 36

Min sista dag som föräldraledig passade jag på att ta med barnen till Kaffebubblan efter att de vart på sin sista inskolningsdag hos Cajja. Vi fikade och lekte i Lekbubblan. Lukas ville gärna hoppa stutsmatta idag.


Natten till tisdagen sov jag givetvis dåligt och var jättetrött när klockan ringde 6:30, men det var bara att pallra sig iväg till jobbet. Jag skulle vara på samma avdelning som jag varit innan jag blev mammaledig. När jag kom dit hade min kollega försovit sig, men Lotta var där tillsammans med två kanslister och hjälpte mig att komma igång. Jag fick tillbaka mitt gamla rum och det var jag glad för. Det var rätt så lugnt på avdelningen och det var tur för det tog tid för mig att komma igång då det behövdes nya lösenord till allt. Framåt eftermiddagen kunde jag börja arbeta och det kändes lite ovant att skriva igen. Det hade kommit ett nytt system att skriva journaler i som var lite annorlunda, men jag kommer nog in i det så småningom.

Efter jobbet åkte jag och hämtade barnen hos Cajja och så gick vi till en lekpark i Lindhaga. Alfons och Lukas gungade på sälarna tillsammans.
 

 
Onsdagen gick bättre på jobbet då jag sovit lite bättre på natten. Det var lugnt på jobbet så jag hann städa och installera mig på mitt rum.
 
 
När jag hämtat barnen kom mamma, pappa och Putte förbi då de varit på Ikea i Kållered. Vi tog en promenad till Steinbrenner och fikade, men både barnen var väldigt vilda så det blev inte så avslappnat. Vi promenerade hem igen ganska snabbt.
 
På torsdagen var det jobb igen och på eftermiddagen gick vi till lekparken och bokbussen.
 
När Lukas är hos Cajja så dricker han inte i pipmugg utan i vanlig mugg så jag lät honom prova det hemma. Det klarar han jättebra! Dock så tycker han det är väldigt roligt att dricka ur vanlig mugg så han dricker hur mycket som helst!
 
 
På fredagen var min kollega sjuk och fick själv lösa 100 problem på jobbet så det blev en stressig dag, men jag lyckades lösta allt i alla fall innan det var dags att gå hem. Skönt med helg!
 
Idag var Ponta och hämtade vår nya Volvo V70 som vi bytt till. Den var ganska lik vår gamla bil, men vit och bara 1 år gammal samt lite finare inuti. Den har också lite nya funktioner som inte den gamla bilen hade.
 
Alfons provsitter nya Volvon.

 
På kvällen provkörde jag bilen bort till Pedagogen där jag skulle sälja barngrejer på lördagens marknad.
 
På lördagen var det barnmarknad igen och jag och Alfons cyklade dit för att fynda lite. Vi köpte bl a en vinteroverall till Lukas, ett par gummistövlar och sängkläder med Turtles till Alfons och en liten sparkcykel som de kan ha i lekparken. På eftermiddagen hann vi ut i lekparken en stund mellan skurarna och då kom både Yori, Ebba och Emil förbi med sina föräldrar så det blev en riktigt rolig lekstund.
 


På kvällen åkte jag och Alfons till marknaden och hämtade pengar och lite grejer som vi inte lyckats sälja. Denna gång sålde jag för 300-400 kr.
 
På söndagen var det härligt väder och vi bestämde oss för att besöka marknaden ”Jordens mat” i Gunnebo med Nicklas, Sara och Alice. Vi kom dit lite innan det drog igång så vi började med att titta på hästarna. Vi hittade massor med björnbär vid hästarnas hage och Lukas mölade och åt som bara den. Han älskar verkligen bär!
 
Hästarna i Gunnebo hade en väldigt tråkig hage...

Alfons vill mata hästarna med hö.

Lukas och Alice.

Lukas plockar björnbär.

Idag kunde man åka häst och vagn på Gunnebo med dessa fina hästar. Det lilla fölet fick springa bredvid då han ville vara med sin mamma. Så söt! Alfons och Lukas fick komma fram och klappa hästarna.



Sen tog vi lite medhavd fika och barnen fick leka i parken och på berget. Alfons och Alice klättrade så högt, så högt så man hade hjärtat i halsgropen, men det gick bra! Sen gick vi och kollade vad de sålde för nåt i de olika marknadsstånden. Där fanns mycket gott och ekologiskt att provsmaka. Jag köpte lyxiga oliver och ekologiska blandningar av russin och torkade bär. Bra nödproviant att ha med sig i skötväskan! Det är verkligen fint i Gunnebo. Där skulle man kunna gå en hel dag, men vi var tvungna att åka hem och äta lunch och låta Lukas sova middag.

Alfons, Alice och jag framför de fina planteringarna i Gunnebo.
 
På eftermiddagen åkte vi till ÖB, Rusta och Jysk för att köpa nya utemöbler, men vi var för sent ute och det fanns inget sådant kvar. Nu får vi vänta till våren med detta. Vi fick i alla fall tag i ljung som vi planterade på framsidan. Nu är det höst!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar