Summa sidvisningar

måndag 5 juli 2010

En chock mitt i natten

Vecka 16

På måndagen hade jag och Emmy bokat in en intervju på Hälsan & Arbetslivet. Intervjun gick väldigt bra och vi kände att vi fick mycket fakta att använda till examensarbetet.

På tisdagen var det en lång skoldag med arbetspsykologi och examensarbete. Det är så tråkigt att hålla på med examensarbetet, men nu har vi i alla fall kommit igång och börjat skriva. På kvällen ordnade vi årets första kvällstävling ute i Gullbergsbro. Det kom i alla fall tio personer och alla spelade i A. Gissa vem som kom sist på 44-40? Just det, Elin Ström. Men det gjorde inte så mycket. Det var ju första tävlingen.

På onsdagen var det återigen en heldag i skolan med arbetspsykologi och examensarbete. Sakta men säkert går det framåt.

På torsdagen var vi bara i skolan halva dagen. Har märkt att jag och Emmy är mest produktiva på förmiddagarna. Efter lunch händer det inte mycket så det är lika bra att gå hem. På eftermiddagen träffade jag Jessica som jag lärt känna på http://www.funbeat.se/ för andra gången, men det var ganska länge sedan första gången vi träffades. Vi tog en promenad uppe på Safjället, riktigt trevligt!


Safjället


På fredagen jobbade vi på med examensarbetet. Chefen från Ortopeden hörde av sig och erbjöd mig även ett fast jobb på Ortopeden på Sahlgrenska. Jag sa att jag ville fundera på saken. Ett fast jobb är ju så klart bättre än ett vikariat, men jag vill verkligen jobba i Mölndal.

Natten mellan fredag och lördag väcktes jag klockan 4 av att någon höll på och banka. Renoveringsfanatiker till grannar, tänkte jag, men det visade sig att det brann! Paniken satte in då jag kände en ganska skarp röklukt i större delen av lägenheten och framför allt ut mot trappuppgången. Såg flera grannar stå nere på gården vid brandbilarna. Jag blev hysterisk och ville springa ner till grannarna, men Ponta var lugn som en filbunke och sa att vi skulle vänta tills brandmännen sa åt oss vad vi skulle göra. Efter ett tag kom en brandman och sa att vi skulle stanna i lägenheten. Det var visst någon granne som glömt en platta på och det hela verkade lugna sig efter en stund, så vi behövde aldrig gå ut. Jag såg dock framför mig att jag skulle tvingas hoppas från tredje våningen ner på en gigantisk studsmatta, men som tur var blev det inte så dramatiskt.

På lördagen träffade jag Lolla och Dumle och vi tog en promenad vid Delsjöns golfbana. Där var väldigt vacker natur. Hade aldrig gått där förut. När vi var ute och gick fick vi syn på en liten orm vid ett stenröse. Den var lite äcklig för den var arg och visade tungan.


Delsjöns golfbana


På söndagen var det filt-KM i Gullbergsbro. Jag var som vanligt ensam i damklassen så det fick bli vad det blev. Det gick i alla fall bättre än på tisdagen och jag gick 40-34-39-35. I alla fall två hyfsade varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar