Summa sidvisningar

tisdag 6 juli 2010

MOS

Vecka 17

Denna vecka började med att fortsätta kämpa med exjobbet. Även om det är tråkigt och jobbigt så är det i alla fall skönt att rå över sin egen tid. Idag arbetade vi effektivt från 10 till 12. Sedan var vi tvungna att gå hem och ägna eftermiddagen åt att plugga arbetspsykologi inför morgondagens tenta.

På tisdagen var det så dags för utbildningens sista tenta! Det var en lite annorlunda tentamensform som gick ut på att man delades in i grupper av tre och fick sitta en timme och diskutera tentafrågorna. Sedan fick man gå in och skriva enskilt. Jag tyckte det var väldigt bra för man kunde hjälpa varandra och det blev även lättare att komma ihåg svaren när man hade diskuterat dem innan tentan. Tentan gick lysande! På eftermiddagen hade vi handledning med fröknarna och sedan med Camilla som skulle kontrollera språket i exjobbet. Båda handledningarna gick bra även om man var nära att få psykbryt på de nitiska fröknarna som ska peta i allt! På kvällen var det filttävling i Gullbergsbro. Den här gången var det 20 deltagare. Det gick riktigt bra för mig. Jag gick 32-32 och det räckte till en femteplats. Jag var 1 slag ifrån att få pris.

På onsdagen hade vi lite handledningstid med dataläraren Eva. Det passade bra för vi hade en hel problem med layouten på arbetet, men vi fick hjälp att få ordning på alltihop. Nu börjar faktiskt grunden i arbetet bli klart och det är bara ”finliret” kvar med alla källhänvisningar och dylikt. På kvällen skulle jag träffa Annelie. Vi hade tänkt ta en tur i Slottsskogen och se på pingvinerna och sedan ta en fika där, men tyvärr spöregnade det. Vi tog våra paraplyer och gick till Le pain francais i stället och tog en fika där.


Favoritfiket


På torsdagen var vi återigen i skolan och tampades med exjobbet, likaså på fredagen men då körde vi bara förmiddagspass eftersom jag var tvungen att bege mig till Slottsskogen och träna lite MOS inför helgens tävling. Jag har verkligen blivit mycket bättre på MOS sedan förra året. Mina träningsvarv blev 52 och 44.

MOS = Minigolf Open Standard


På lördagen började MOS-tävlingen med fyra kvalvarv. Vädret var ganska fint, men kallt! Jag spelade bra förutom ett varv och mina varv blev 48-52-45-44. Efter dessa kvalvarv låg jag i mitten på tabellen och jag skulle få möta Linda C på söndagens utslagstävling.

På söndagen var det lite varmare och soligt och fint. Första matchen mot Linda C blev väldigt jämn och avgjordes inte förrän på bana 18. Jag vann med 47-48. Ponta vann också sin första match och tråkigt nog fick vi möta varandra i nästa match. Den matchen spelade jag dåligt och gick 51 så Ponta vann lätt. Han fortsatte sedan att spela bra och kom på tredje plats. Eftersom vi hade en deal fick han bjuda mig på middag efter tävlingen och det blev på Amazing Thai där man själv fick plocka vad man ville ha ifrån buffén och sedan se på när kocken lagade det hela. Det var väldigt god mat och även efterrätt ingick. Efter Amazing Thai tog vi en snabb runda på Liseberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar